Is het mogelijk om de vochtigheid v/d ogen te bevorderen zodat lenzen dragen mogelijk wordt?

Ik ben vandaag naar de opticien geweest om te kijken voor lenzen. Dit werd me helaas afgeraden i.v.m te
" weinig vocht in de ogen. " bij zo'n test werden er gele druppeltjes in het oog gedaan en moest ik m'n ogen open houden. Als er voor de 8 sec. Gaatjes in kwamen waren de ogen niet goed bevocht ofzoo.. Bij mij was dat dus al
Bij de 4 seconde -,-'..

Hoedanook.. Mijn vraag is of hier wat aan te doen is zodat het wel mogelijk zou zijn om lenzen te kunnen dragen..

Reacties zijn welkom :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

ik ben een paar jaar geleden door de oogarts doorverwezen naar een lenzenspecialist in het ziekenhuis, ik had ook droge ogen en mocht wel lenzen, maar moest druppelen met Hyabak oogdruppels, het is bij mij altijd goed gegaan, maar overleg het wel even met oogarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je eens informeren over Silicone Hydrogel lenzen, die draag ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad is dit 1 van de laatste mogelijkheden waarop je terug kunt vallen om toch lenzen te dragen. Omdat ik ook erg droge ogen heb heb ik deze ook geprobeert, maar helaas. Nu heb ik een bril en ik krijg veel complimenten gelukkig dat het me goed staat.
Altijd goed om even bij verschillende oog specialisten te informeren en wie weet heb je toch binnen kort lenzen, veel succes.
Bronnen: