Wat kan je doen tegen de (gewone) griep?

Het is herfst, de dagen worden korter het waait harder en het wordt weer wat frisser. Ook die griep doet weer van zich spreken en het zat er aan te komen, ook ik heb het virus te pakken. Nou ben ik nog niet zo ziek dat ik al thuis moet zitten, maar ik voel me wel al zwakjes. Sneller moe, rillingen u kent het wel. Ik neem al vaker rust, ga eerder naar me nest en eet wat vaker fruit. Zijn er nog andere tips om zo snel mogelijk van dit virus af te zijn voordat ik echt ziek wordt. Of is het nu een kwestie van uitzieken.

Weet jij het antwoord?

/2500

Weerstand opbouwen! Ga is bij je ziekke neefje opbezoek, slik vitaminepillen etc. Het 100% voorkomen kan helaas niet.

Een ouderwetse grog. Hete thee, veel verse citroensap, 2 asperine of paracetamol en een borrel. Zo heet mogenlijk drinken en daarna je bed in kruipen en uitzweten. Is nog steeds het advies van mijn oude huisarts In princiepe ben je al te laat en heb je het virus al. Gewoon uitzieken dus en zorgen dat je weerstand een beetje sterker wordt.

Als je een virusje hebt opgelopen, dan moet je lichaam er weer vanaf. Dat betekent dat het moet vechten tegen het virus dat zorgt voor een aantal symptomen, waaronder koorts en minder energie voor andere dingen. Wat je zelf kunt doen is je lichaam op volle oorlogssterkte brengen. Dus inderdaad gezond eten en goed slapen. Maar ook andere dingen doen die je goed laten voelen, want een vrolijke geest draagt bij aan een gezond lijf! Ga dus niet hangen, maar doe als je het aankan ook nog wat leuke dingen. En zoek een lach, lachen wekt de aanmaak van stoffen op die je goed laten voelen. (Seks en chocola ook, maar misschien heb je daar wat minder fut voor.) Tenslotte niet teveel gericht zijn op het ziek zijn, maar je lijf wel de tijd en energie geven om van het virus af te komen. Dan ben je er ook het snelst weer bovenop. Mocht je echt last krijgen van de symptomen dan kan een pijnstiller verlichting geven. En ga je je echt heel ellendig voelen, doe dan een belletje of bezoekje aan de huisarts. Beterschap! Toegevoegd na 2 minuten: Ohja, als ik me niet lekker voel, maakt mijn vriendje een lekkere grog met onder andere citroensap, pepertjes, gember en heet water. Ga je van zweten! Of het echt helpt (volgens mij raak je zo ook mineralen kwijt) kan ik niet zeggen, maar het voelt wel lekker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100