als je Een bril hebt kan het dan voorkomen dat je op een dag opeens alles weer goed ziet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Als je niet goed ziet heb je een bril nodig.
Met die op jouw ogen afgestemde bril zie je weer zoals je zonder bril normaal zou moeten kunnen zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die sterkte van je ogen, als die achteruit is gegaan, dan blijft dat zo. Het geneest je ogen niet, een bril. Volgens mij bedoel je dat.
Een bril vult je zicht aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik heb hier nog nooit van gehoord of er moet een wonder gebeuren of je moet je ogen laten laseren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet. Wat wel gebeurt, en dat merk ik zelf, is dat je ogen minder slecht worden als je ouder wordt. Mijn sterkte is de afgelopen jaren teruggelopen van - 4,75 naar - 3,50, en elk jaar gaat er een beetje vanaf, maar van de ene dag op de andere, nou nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opeens, van de ene dag op de andere, niet nee, maar verbetering (en zelfs flink wat) kan inderdaad wel.
met een bril kan je wel beter zien maar het is dan niet zo van ik zet mijn bril af en nu zie ik alles even goed als met bril helaas maar zo werkt het niet zou wel leuk zijn als het zo was :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je op een wonder wacht: helaas wonderen bestaan niet en daarom zal de dag ook niet komen dat je opeens weer alles goed ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb van mijn 4de tot mijn 12de een bril gehad met glazen van +2.50 maar ik mocht hem na een bezoek aan de oogarts weg laten omdat mijn ogen goed waren.
Misschien kun je op jonge leeftijd wel van een bril afkomen maar als oudere niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valt mee hoor, ik was al volwassen toen mijn oog zich heeft hersteld. + van mij
Ik heb een bril met aa 1 kant - 2,50 en aan de andere kant - 5. 4 jaar geleden was het een halve punt sterker, mijn ogen zijn dus beter geworden, als dat iedere 4 jaar gebeurd zou het kunnen dat ik over 36 jaar geen bril meer nodig zou hebben. Van de een op de andere dag lijkt me onmogelijk (in mijn geval da), bij mensen met + of - 0,50 zou ik het met een beetje geluk niet onmogelijk vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die -2,5 zou best ook nog kunnen hoor, heb ik zelf ook gehad en m'n dochter ook. Die -5,4 weet ik niet, geen ervaring mee, maar wie weet. +
Een bril zou het in feite alleen maar kunnen verergeren , of er moet een wonder gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er vanaf wat de oorzaak is van slecht zien.
Het kan zoals gezegd te maken hebben met de groei, maar ook b.v. door suikerziekte. In het laatste geval kunnen medicijnen je zicht weer herstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ogen kunnen zichzelf soms herstellen, afhankelijk van de kwaal. Hoe jonger je bent, en hoe meer je eraan doet (plakken, goed bril dragen), hoe beter dat zal gaan.

Mijn jongste was 4 toen ze een bril kreeg, -2 aan d'r linkeroog. Als 't zo doorgaat, mag ze die tegen haar 10e af laten, omdat dan het oog zich naar verwachting heeft hersteld.

Ikzelf had vanaf mijn 5e ook een bril, ik had ook -2 aan m'n linker oog. Op mijn 15e heb ik dat "kreng" afgelaten en nooit meer op gezet (ik had immers een goed werkend rechter oog). Toen ik 30 was ben ik naar een opticien gegaan en die zij dat ik geen bril nodig had, mijn oog had zich hersteld.