Kun je slapen als hobby beschouwen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, Ik wel haha!! Heerlijk!!

Antwoorden (6)

Een hobby kun je zien als iets wat je graag doet - mee bezig bent en als je graag slaapt zou ik niet weten waarom slapen geen hobby zou kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik niet. Eerder een verslaving. Eten is toch ook geen hobby? Een hobby is toch iets waar je actief mee bezig bent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind je dat eten geen hobbie kan zijn? Ik vind juist van wel. Nieuwe dingen proeven, dingen die je heerlijk vindt heel gezellig opeten, je smaakpapillen strelen! Ik vind dat dit wel als een hobbie gezien mag worden en dan heb ik het nog niet eens over het koken of de gezelligheid die rond eten kan hangen, gewoon puur het voedsel tot je nemen op zich.
Groetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah maar er zijn meer soorten van "eten". Eten kan bij sommige mensen ook dwangmatig gaan, iets waar ze geen grip op hebben en dan is het echt geen hobby meer. Het kan dus allebei. Hobby of verslaving. Denk aan bepaalde ziektes die invloed hebben op je eetpatroon of na het stoppen met roken. SOMMIGE ( dus lees niet iedereen) vervangt het eten voor andere gewoontes.
Ik vind slapen heerlijk, dus waarom zou t geen hobby kunnen zijn! Verder ben ik een heel actief persoon in t dagelijkse leven, dat gaat goed samen, dus wil helemaal niet zeggen dat slapen altijd ongezond is en in mijn ogen zeker geen verslaving genoemd kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat mij betreft niet.
een hobby is een ontspannende activiteit.
het lijkt me dat je daarvoor bij bewustzijn moet zijn.
Rieneke1
12 jaar geleden
Ik vind van wel!
Een hobby is een ontspannende activiteit. Ik vind slapen heeel ontspannend ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hobby
1) Aangename tijdsbesteding 2) Bezigheid 3) Bezigheid in vrije tijd 4) Genoeglijke bezigheid 5) Iets dat je voor je plezier doet. 6) Liefhebberij 7) Lievelingsbezigheid 8) Plezierwerk 9) Stokpaardje 10) Verslavingsverschijnsel ...

Kortom: je kunt er alles van maken wat je wil.. Ze omschrijven het op zoveel manieren als je de definitie opzoekt dat je best zou kunnen zeggen dat slapen erbij hoort.. Maar of het zo gezond is das de tweede vraag.