Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Afgezien van het feit dat je een hoge bloeddruk kan meten, wat zijn de lichamelijke symptomen ervan?

Dan bedoel ik niet de effecten op de lange termijn zoals hart- en vaatziekten enz..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
896

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Klachten, signalen, kenmerken, verschijnselen en symptomen van hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk geeft vaak geen of weinig klachten. Het wordt niet voor niets een sluipmoordenaar genoemd. In uitzonderlijke gevallen kan hoge bloeddruk toch ontdekt worden door bepaalde symptomen:

■hoofdpijn
■oorsuizingen
■hartkloppingen
■dansende vlekjes voor de ogen
■neusbloedingen
■kortademigheid
■spierzwakte
■krampen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoofdpijn, vocht vasthouden, het erg warm hebben. Dat waren de symptomen die ik had.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geeft een hogere druk op alle vaten en het hart klopt sneller en harder... Maar of je daar nu meteen symptomen aan kunt verbinden weet ik niet... De bloaddruk schommelt sowieso al, al je hardloopt loopt de druk op en als je slaapt neemt de druk af... Dus er is niet één druk in je lichaam, dat schommelt nogal... Dus de pieken zullen hoger uitvallen bij hoge bloeddruk... Maar als je een wond hebt, zal het wellicht meer bloeden als de druk veel hoger is... Zulk soort dingen daar denk ik dan aan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men merkt normaliter weinig van hoge bloeddruk. Men noemt het ook wel "een stille aandoening".

zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypertensie#Symptomen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding