bevorderd het reinigen van de tong, meer bacteriën op de tong?

Ik doe dit eigenlijk elke dag, maar nu sinds een poos heb ik veel meer aanslag dan normaal, dus mijn vraag is, dat wanneer je met regelmatig je tong schoon schraapt hierdoor je tong nog meer aanslag aanmaakt/vasthoud/ophoopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

TE vaak je tong schrapen kan ervoor zorgen dat de bacteriebalans verdwijnt en daardoor schimmels de kans krijgen om zich te nestelen in de poriën van je tong.

Met het wegschrapen van de slechte bacterien, schraap je ook de goede weg.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dus in principe zou ik het helemaal niet moeten reinigen de tong? ik denk dat ik er gewoon inderdaad even een tijdje mee stop en dan kijk wat er veranderd. bedankt voor de reactie!
paulus811
12 jaar geleden
Een kennis van me schraapte dagelijks de tong en is ermee naar de huisarts gegaan omdat de aanslag alleen maar meer werd. Diegene moest met schrapen stoppen vanwege schimmelvorming, maar helaas weet ik niet of ze ook nog middelen heeft gekregen om de tong te laten herstellen. Probeer eens een weekje te stoppen en kijk of het effect heeft.

Andere antwoorden (1)

In theorie zou dit niet zo moeten zijn.

De aanslag schijnt vooral te komen door het eten van eiwit, zuivel en dus ook vlees.

Wat ik zelf denk is dat JIJ nu veel beter naar je tong kijkt nu je hem regelmatig reinigt.

Nav je vraag keek ik nl eens naar die van mij en ik schrok me rot!!!

In de tijd voor je hem regelmatig schoonmaakte keek je waarschijnlijk minder vaak EN minder kritisch.

Nu zie je elk vlekje zitten (en het valt nu ook meer op)
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ik heb altijd al zo naar me tong gekeken ook voordat ik het schoonmaakte, maar ik merk het ook nu met slechte adem erbij enzo. er is verder niks met me tanden of tandvlees dus vandaar dat ik dit als reden zie