Voor wie is ADHD erger?Voor de omgeving of voor hemzelf?

Symptomen : Impusiviteit, druk, chaotisch, vergeetachtig, concentratiestoornis, stemmingswisselingen, snel afgeleid zijn, enz...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke omgeving? De directe (familie, vrienden) of die in de supermarkt, bushalte, sportvereniging...etc?

Het beste antwoord

De ADHD'er heeft er last van dat de samenleving is ingericht met de gemiddelde mens in gedachten, die niet hyper is. Een supermarktschap vol met kleurige aandachttrekkende verpakkingen is bijvoorbeeld helemaal niet handig als je een concentratiestoornis hebt. Vergelijk het met een rolstoeller voor wie het lastig is dat de maatschappij vol stoepranden ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor jezelf, je merkt dat de omgeving het zwaar vindt met je, en dat is ook niet leuk. En je moet het voor de rest van je leven met jezelf doen. Dus hij wordt er altijd mee geconfronteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor degene die eraan lijdt is het het ergste, maar de omgeving is een nipte tweede...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is een hele subjectieve vraag. De ADHD-er heeft er last van OMDAT zijn omgeving er last van heeft. Als hij ADHD zou hebben, maar niemand zit ermee, dan is het voor hem/haar ook veel minder een probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Vandaar mijn reactie op de vraag...
Dat hangt er volgens mij vanaf hoe de omgeving ermee omgaat.
Als die er geen probleem van maakt dan is het voor de adhd-er zelf ook niet zo'n probleem