Heb ik mijn vriendin verwaarloosd?

Er is best wel veel gebeurd bij mijn vriendin thuis het afgelopen jaar. Maar ik heb daar bijna niet met haar over gepraat of gesteund, omdat ze me niet in vertrouwen nam. Ik heb van alles geprobeerd om haar te helpen. Nu spreken we elkaar bijna niet meer. Ik probeer contact te houden maar dat lukt niet. Heb ik haar verwaarloosd en zo ja of nee, wat moet ik nu nog doen? We zijn al 12 jaar vriendinnen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Je zet er niet bij wat je precies hebt gedaan in je pogingen om haar te helpen maar ik neem aan dat daar in ieder geval contact zoeken en vragen of er iets is bij hoorde (daar begin je toch meestal mee)

Het klinkt misschien hard maar als ze jou A) niet in vertrouwen wil nemen en B) nu lukt het jou niet om contact met haar te houden is zeer mogelijk jullie vriendschap wat haar betreft minder groot dan jij denkt.

Ziet ze jou WEL als een belangrijke vriendin wil dit niet zeggen dat zij altijd alles met je moet (of wil) delen maar dan zou ze in ieder geval meer moeite doen om wél het contact te handhaven.

Dus nee, je hebt haar niet verwaarloosd, misschien zelfs in tegendeel, heb je te VEEL geprobeerd voor iemand die dat niet wil en houdt ze daarom nu afstand.

Sorry, dat is wat ik opmaak uit je verhaal, ik hoop dat het niet heel rot op je overkomt
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties. Ik ga nog een keer met haar praten. Vragen wat haar dwars zit. En om op jouw reactie terug te komen:
Ik heb haar wel gevraagd wat er is. Een paar keer maar. En toen ik daar geen antwoord op kreeg. Heb ik haar een bloemetje gegeven. En een keer kaartje gestuurd om een hart onder de riem te steken. Voor de rest heb ik er sterkte gewenst en dat ze weet dat ze altijd mag aankloppen. Ik weet niet of dat té veel is geweest. Ik zal het haar vragen. In ieder geval bedankt!

Andere antwoorden (2)

Ik denk niet dat je haar verwaarloosd hebt, maar misschien voelt ze zich gekwetst omdat je haar niet altijd gesteund heb. Misschien moeten jullie gewoon gezellig een keer samen uit gaan en alles uitpraten of gewoon gezellig op de bank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk, als jij je best hebt gedaan om met haar erover te praten, en ze wil niet, dan houdt het op natuurlijk.
Ik zou haar in ieder geval nog een keer laten weten dat als ze je nodig heeft je er altijd voor haar zal zijn. En het er dan bij laten.
Dwingen helpt niet. Als ze eraan toe is, zal ze je heus wel vinden.