Wat is een goed spel voor een bejaarde persoon dat je op internet vinden kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

bridge hoor ik vaak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bridge staat in geen enkele relatie tot leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat kun je niet zomaar even spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet ik maar bejaarden kunnen ook nog leren, er zijn ook bejaarden die racespellen heel leuk vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, maar bridge is te ingewikkeld om het via de PC te leren. Alleen als ze het spel kennen is het geschikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkees: De meeste spellen staan in geen relatie tot de leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een idee om op les te gaan, schijnt heel leuk te zijn zo'n club
Op Seniorweb staat een aantal spellen die je kunt downloaden.
Als voorbeeld heb ik de downloadlink voor Rummikub toegevoegd. Erg leuk! Ik doe het regelmatig.
Daaronder staat een link voor meer spellen, waaronder:
Dammen, Mahjong, Hartenjagen en Boter kaas en eieren

http://www.seniorweb.nl/artikel/36554/rummikub-spelen

http://www.seniorweb.nl/onderwerp/76537/spellen/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Legpuzzel online. Een legpuzzel is te maken in vele moeilijkheidsgraden, je kunt er mee stoppen of pauzeren wanneer je wilt en het is bovenal leuk om te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Farmerama.

Het is een browser spel, maar ingewikkeld genoeg om niet dom te zijn, en langzaam genoeg om je niet te hoeven haasten.

Erg leuk en onderhoudend bovendien. Al lijkt het een kneuterig boerderij spel, het is verbazend hoe ingewikkeld je het kunt maken.
En tegelijk kan je het zo simpel houden als je zelf wilt.

Planten, zaaien, oogsten, dieren kweken, jam en brood bakken, sierpark aanleggen etc etc... Klinkt simpel, maar als je het moeilijker wilt, ga je handelen op de markt met je produkten... erg leuk en vrolijk spel.

Kan zowel gratis gespeeld worden, als dat je er echt geld in kan steken als hobby.

http://farmerama.bigpoint.com

Ik heb al menig oudere aan dit spel gezet, en tot nu toe, als men even de tijd neemt om het te leren kennen.... zijn ze er niet meer mee opgehouden!

:-))

Veel plezier!

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog even een tip: het spel is speelbaar in elke taal. Rechts bovenin kun je je eigen taal kiezen.