Ben je de volgende dag actiever als je de dag ervoor vroeg slaapt?

En om welke tijd is het beste?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja zeker, om een uur of 11- 12 uur is een gezonde tijdstip, als je d'r 6-7 uit moet, dat geldt alleen voor volwassene zo. Het is het gezondst: Om zo'n 6 á 7 uur in slaap te zijn, je bent dan wat actiever, maar op je gemak en tijd genoeg hebben voor je wat te doen (te werken, naar school andere activiteiten etc.) maakt je nog actiever, want dan heb je je rustig opgebouwd, probeer dan in ieder geval wat te ontbijten. Je moet dan echt wel wat gaan doen, want vanaf een uur of 3 kan je weer moe worden, waardoor je misschien in slaapt valt, en s'nachts niet lekker slaapt. En ook na een werkdag vermoeid zijn, en in slaap vallen zodra je thuis ben, maakt je s'nachts wakker. Toegevoegd na 8 minuten: o ja, drink en eet niet ca. 1,5 uur van te voren dat je naar bed gaat, kan je ook minder actief maken de volgende ochtend. In de middag wakker worden, is het sowieso minder actief, dan heb je meer tijd nodig om te wennen. Melk en/of water drinken kan wel.

Met een goed ontbijt erbij weet ik zeker dat je in de ochtend zeer actief en fit bent!

Het beste is tussen de 7 en 9 uur op een dag te slapen (gezonde volwassene). dit dan wel ELKE dag (dus een dag 14-18 uur slapen compenseert niet)..... dit heb ik laatst gelezen in een artikel (wetenschappelijk onderzoek)

Mijn persoonlijke ervaring is dat als ik om 11-12 uur s avonds ga slapen ik zeer actief ben de volgende dag. Ik ben dan om 7-8 uur wakker, uit mezelf. Gaik tegen 2-3 uur naar bed dan voel ik me veel minder fijn. ik word dan tegen 9 of tien uur wakker. Toch voelt het anders. Ik zit dan minder goed in mijn vel en ben prikkeliger, dus ja... 11-12 uur is een mooie tijd. Mijn moeder zei altijd dat de uren voor twaalf dubbel tellen, maar daarover zijn de meningen verdeeld, das ook weer achterhaald geloof ik

Het is zeker beter als je eerder gaat slapen. Zo rond een uur of 10/11. Maar stel je gaat eigenlijk altijd laat naar bed en opeens een keer vrij vroeg ( of in ieder geval eerder) dan wil dat nog niet direct zeggen dat je actiever bent die volgende ochtend. Je lichaam moet er namelijk aan wennen dat je eerder naar bed gaat. Als je een aantal dagen achter elkaar eerder naar bed gaat zul je merken dat je uiteindelijk een stuk actiever bent! Het is voor een volwassene normaal op zo'n 7 a 8 uur per nacht te slapen, dus dat is dan ook wel van belang dat dat niet veel minder word!

hangt er vanaf hoe je de dagen ervoor geslapen hebt. Als je maar rond de 8 uur slaapt op een dag. Ik las meestal in de middag een dut halfuurtje in. Helpt bij mij erg goed. Toegevoegd na 38 seconden: om 2300 slapen en 0700 op staan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100