De volksmond zegt 'zoet bloed' maar dat gaat niet op. Muggen komen af op lichaamswarmte en op kooloxide in uitgeademde lucht. Zo sporen ze mensen op. Het blijkt vooral de voetengeur (tenenkaas) die muggen aantrekt. Zweet, uitgescheiden door de zweetklieren, komt in aanraking met bacteriën die op de huid leven. Die zijn bij iedereen verschillend en veroorzaken ieders karakteristieke geurtje. En het ene werkt al 'aanstekelijker' op muggen dan het andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In je oren zitten bepaalde bacteriën die een geur aanmaken. Waar muggen op komen. Laat nou bij elk mens een andere bacterie zitten dus een andere geur. Op grond daarvan kiest de mug.

Ps. Als je je voeten niet goed wast ontstaat er zo zelfde geur