Mexicaanse griep of toch niet?

De griep heeft me te pakken. Hoesten, keelpijn, vermoeidheid, spierpijn etc. Niets bijzonders dus maar wat wel bijzonder is dat ik gisteravond voor het eerst in m'n hele leven koorts had. Als kind kende ik het al niet en als volwassenen ook nooit koorts gehad. Ik ben geen zeurder maar zit nu toch te twijfelen of ik de huisarts moet bellen i.v.m. de mexicaanse griep.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Bel de huisarts en ga niet zitten twijfelen over wel of niet.
De huisarts of zijn assistente zullen de klachten keurig met je doornemen en er op reageren.
Gisteren had ik een info-dag over de Mexicaanse griep en nadv kunnen je klachten het evengoed wel of niet zijn.
Gewoon even overleggen bij de arts en er niet te lang over aarzelen!
Beterschap!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Gewoon bellen die huisarts! Je kan niet voorzichtig genoeg zijn. Het zekere voor het onzekere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hem nu ook . Maar bij mij verloopt het nog milder, ik heb niet eens koorts. Maar wel die vermoeidheid, hoofdpijn , lamlendigheid, en de droge hoest.

IK weet ook dat ik het heb gekregen van mijn neefje. Die was al extreem kort ziek , enkele dagen , en zijn huisgenootjes zijn zelfs niet ziek geworden.

Mijn neefje heeft de griep weer opgepakt op school .In zijn klas gingen nog maar 6 kinderen , de rest had de griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je huisarts zal dit ook het beste weten want die weet ook hoeveel al dan niet Mexicaanse griepgevallen er in zijn praktijk zijn.

Zo kon mijn zusje het af met een telefonisch consult terwijl haar halve gezin ziek was (niets aan de hand zeiden ze, er waren er zòveel ziek), terwijl mijn buurvrouw bij een andere dokter (ander dorp) op een vol spreekuur moest komen terwijl ze zich doodziek voelde :-/

Gewoon even bellen, al was het alleen maar even voor je eigen geruststelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.grieppandemie.nl/

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/35482-symptomen-mexicaanse-griep-verschijnselensymptomen-griep.html

De Nederlandse overheid vraagt vanaf maandag extra aandacht voor de informatie die er te vinden is over de Mexicaanse griep op de website van Postbus 51. Ook het telefoonnummer 0800 - 1351 is beschikbaar voor inlichtingen over de uitbraak van het dodelijke griepvirus en wordt extra onder de aandacht gebracht. Het nummer is bereikbaar op werkdagen van 8.00 - 20.00 uur.

als je niks aan deze info hebt, kun je naar je doktersassistente bellen, dat is verstandiger dan meteen een afspraak maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over een week dan weet je het zeker, je hoeft als je normaal gezond bent helemaal geen angst te hebben voor die griep... Friedrich Nietzsche zei: Alles wat je overleeft maakt je sterker... Dat geldt hier ook... Tuurlijk is het niet leuk... tuurlijk doet het pijn, maar je leeft weer even heel intens, het is weer een nieuwe ervaring... Dit is het nu, de griep, so what?
En je krijgt het maar één keer, daarna is je lichaam ertegen gewapend en dan ben je sterker als ooit tevoren en ik zeg je datals je de griep overwonnen hebt je weer even heel veel levensvreugde krijgt die je niet zou hebben ervaren als je niet even ziek was geworden... Dus het heeft ook voordelen... En ik zeg je, stel het nemen van Tamiflu zo lang mogelijk uit, als je lichaam dat op eigen kracht weet te tackelen, dan is dat een grotere overwinning dan met dat middel en of het überhaupt werkt dat weten ze nog niet...

En weet je zonder middelen duurt de griep 7 dagen en met Tamiflu duurt het één week... Dus waarom zou je dat nemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige zinnige antwoord dat ik op je vraag kan geven is: wat doet het ertoe?

Da's misschien niet het verwachte of het gewenste antwoord, maar ik meen het wel.

Je hebt gewoon griep. Of het de Mexikaanse of een andere is, maakt geen fluit uit. Je hebt de griep, je hebt klachten, je voelt je beroerd, en je zult moeten uitzieken. Daarna kan het nog wel twee maanden duren voordat je van het laatste restje hoest afbent.

Als je tot een risicogroep behoort, moet je de dokter bellen voor overleg. Maar ook daar maakt het niet uit of je de Mexikaanse of een andere griep hebt.

Als je niet tot een risicogroep behoort, hoef je zelfs de dokter niet te bellen. Gewoon doen wat je anders ook zou doen bij griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OP de website van het Nederlands Huisartsen Genootschap kun je de de Griep Check doen. De Check bestaat uit vijf vragen en is bedoeld voor mensen die denken besmet te zijn met het Influenza A (H1N1) virus , beter bekend als de Mexicaanse griep. Na het beantwoorden van de vragen volgt er een advies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gevonden , maar volgens mij zit heel Nederland nu op deze site. duurt langgg
het maakt eigenlijk niet zoveel uit of je nou gewoon griep hebt of mexicaanse griep hebt.
Je voelt je bij alletwee ziek en moet het gewoon uitzieken.

Alleen als je tot de risicgroepen hoort kan je het beste even telefonisch contact opnemen met je huisarts,maar ook dat kan je bij gewone griep ook het beste even doen.

je zou ook nog q-koorts kunnen hebben.De klachten die ik daarbij had waren: hoofdpijn,keelpijn,hoesten,spierpijn en hoge koorts.
Daar heb ik een antibiotica-kuur voor gehad en ik ben er nu gelukkig af alleen duurt het erg lang voor je conditie weer is als voor de q-koorts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neej
Je moet ze alle zes tegelijk hebben.
1-hoofdpijn
2-koorts
3-misselijk/buikpijn
4-keelpijn
5-loopneus
6-diareè
Als ik goed weet. . .

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar ik raadje da je tog ff moet bellen. . .