Hoe krijg ik het vet rondom maag en buik weg? De rest is wel slank.

Soms lijk ik net zo'n opgezet michelin-poppetje. Vooral 's avonds. 's Morgens is alles weer normaal. Ik eet normaal en nooit teveel of te weinig; gewoon normaal. 's Morgens: 1 bord magere yoghurt met appel en cruesli. 's Middags twee plakken brood en vaak een sinaasappel erna. 's Avonds gewoon warm eten, niet al te vet; gewoon normaal, aardappelen, groente, vlees. Nooit een toetje. Tussendoor een keer een meelkoekje, nootjes of een stuk komkommer of snoeptomaatjes.
Verder beweeg ik veel. Sporten, in de tuin en het huishouden. Ik fiets ook iedere dag.
Hoe kan het dan dat het vet maar blijft zitten waar het zit? Ik heb vanaf maart tot en met eind april dit jaar consequent buikspieroefeningen gedaan, maar kreeg alleen maar last van mijn rug daardoor. Het heeft minimaal geholpen. Niemand die het verschil zag, behalve ikzelf een klein beetje.
Ben nogal ten einde raad.

Wie heeft er nu eindelijk eens een keertje écht goede tips voor me?

Ik zit ook serieus aan liposuctie te denken, maar weet niet of ik daar het geld voor over heb.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben er al mee naar de huisarts geweest maar die zegt alleen maar: "Je bent verder gezond, het hoort gewoon bij je, leer het toch te accepteren", enz. enz.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ben 33, 1.67 en weeg 69 kilo.

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry, ik loog over de kilo's. Het is 71 kilo!!! Voor de vakantie woog ik nog 69.

Toegevoegd na 14 minuten:
In de vakantie wat minder activiteiten verricht. Daardoor minder beweging gehad. Hetzelfde eetpatroon.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Goedkoop, makkelijk, En leuk ? :) Koop een springtouw en ga elke dag 50 keer springen, En bouw dat in de loop der maand op naar 200 En in de jaar op naar 1000, En Motiveer je zelf door een weegschaal te kopen en te zien of je afvalt, Nou aan jouw tekst te horen is het niet echt te bedoeling om volop aftevallen dus misschien een mogelijkheid je avond eten in 2 delen te eten, eerste 10 min de helft, en 5 min rust, dan volgende helft, S Middags 1 boterham met kaas/ Of worst, (Kijk maar welke ) en dan 2 stukjes fruit, Zwemmen wilt ook wel eens goed helpen ;) Ga met je vriendinnen indien je je niet schaamt voor je buikje !

Hoelahoepen schijnt goed te helpen en springtouwen.

Het kan inderdaad bij je bouw horen, maar als je in de avond die rondingen wel ziet en in de ochtend niet, dan is het geen vet, of er is iets met je ogen aan de hand. Heb je geen last van opgehoopte lucht 's avonds die je 's ochtends weer kwijt bent? Als dat het probleem is, heb je ook de oplossing: zoek uit hoe het komt dat zich zoveel lucht ophoopt - reageren je ingewanden niet goed op iets dat je eet? Drink je dingen met koolzuur? In die richtingen moet je dan denken. Buikspieroefeningen: als je ze goed doet, krijg je geen last van je rug. Bedenk wel dat spieren ook te zien zijn, en dat je 'lokaal vet' lastig weg krijgt. Als ik naar je eetpatroon kijk, vermoed ik dat je relatief weinig eet, misschien toch eens proberen een extra boterham te eten om te kijken wat er dan gebeurt (als je dat een tijdje volhoudt). Als je lijf net iets tekort krijgt, gaat het veel effectiever met je eten om dan wanneer het voldoende krijgt. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100