bestaan er mensen bij wie bepaalde onderdelen op de verkeerde plaats zitten?

zijn er mensen bij wie bv. hun neus te hoog op hun gezicht zit of de ogen aan de zijkant van hun gezicht, of wiens mond min of meer verticaal staat ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

helaas bestaan ze, lichamelijk gehandicapte mensen

Toegevoegd na 3 minuten:
die er zelf niet om gevraagd hebben maar door een fout van moeder natuur zo geboren zijn
12 jaar geleden
ja hoor maar ook met extra´s zoals eeen zesde vinger komt vaak voor of mensen die helemaal behaard zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Imperfecties zijn er in alle vormen. Zo zijn er mensen die hun hart rechts ipv links hebben. Dit schijnt meer voor te komen dan je zou denken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hart zit NIET links. De onderste punt van het hart wijst naar links.
ronaldP
12 jaar geleden
Hij zit inderdaad in het midden maar iets aan de linkerkant gekantelt.. Edoch spreekt men over links terwijl dat dus bij anderen ietwat rechts is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hart zit bij dextrocardia in spiegelbeeld. Ook bij de doorsnee mens zit het hart inderdaad niet "links", maar wijst de punt naar links. Bij dextrocardia zit het hart bijgevolg ook niet "rechts", maar in spiegelbeeld wijst de punt er naar rechts. Het hart is niet symmetrisch en ligt nog minder symmetrisch in de borstkas. Het merendeel van de spiermassa ligt echter links van de middellijn, waardoor we zeggen dat het hart "links ligt". Analoog denk ik dat we ook mogen zeggen dat bij dextrocardia het hart "rechts ligt", dus merendeel van de spiermassa rechts van de middellijn. De grote vaten zitten soms ook in spiegelbeeld aangehecht, al gaat het vaak gepaard met een foutieve inplanting van de vaten met alle gevolgen vandien.
In de ontwikkeling van het embryo kan best wat mis gaan, zodat er organen op verkeerde plekken terecht kan komen. Ik som er hier enkele voor je op:

- situs inversus: alle romporganen zitten in spiegelbeeld in het lichaam.
- dextrocardia: het hart zit rechts ipv links in de borstkas
- cryptorchidie: de teelballen zijn niet ingedaald en bevinden zich in de buikholte.
- cyclopen: de neuraalbuis heeft zich niet helemaal kunnen splitsen en geeft één oog op de middellijn van het gezicht. Vaak ligt de neus ook boven dat oog, maar is niet echt ontwikkeld. Het neusstompje heeft de vorm van een cilindertje.
- hypertelorisme: de organen van het gezicht liggen te ver uit elkaar en de oren staan vaak ook te laag ingeplant.
- hernia diafragmatica: de darmen en eventueel milt, maag en lever groeien in de borstholte in plaats van in de buikholte.
- omphalocele: de darmen groeien buiten de buikholte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, bij mij zijn ze er na jaren van onderzoeken achtergekomen dat m'n organen als een los zooitje in m'n buik liggen in plaats van 'volgens het boekje'. Dat moet nu operatief goedgelegd worden, en ik schijn een uniek geval te zijn.

Dat zijn dingen die van buitenaf niet te zien zijn, maar daarom niet minder problemen opleveren.