Ik heb echt extreme jeuk aan mn schaamhaar.. Ik weet echt niet hoe dat kan.. Weet iemand wat dit is, of wat ik eraan kan doen?

Ik blijf maar eindeloos krabben.. Heb zelfs blauwe plekken ervan.. Het is niet zo dat ik schaamluis heb ofzo. Ik heb dit nog nooit gehad..

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik begreep uit de antwoorden dat ik te onduidelijk ben geweest, maar het is nu wat langer, scheer het niet altijd omdat ik weet dat het dan enorm gaat irriteren maar normaal heb ik er niet zoveel last van als nu.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
61.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik probeer een link testuren maar lukt niet ,kijk nr haar follikel mijt brbr nooit meer een baard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/jeukt-schaamhaar.214286
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik ook

Het beste antwoord

Er zijn twee opties : OF de jeuk is echt afkomstig van het haar / de haargroei, wat vooral na scheren . ontharen voorkomt en wel zes maanden of langer (!!) kan duren. Ook kan er sprake zijn van een schimmel of een vorm van eczeem (wat je dan pas weer kunt constateren na het scheren, wat met jeuk niet verstandig is) waarvoor je toch even bij de dokter langs moet. Die kijkt er echt niet raar van op , en even met de billen bloot is vele malen beter dan jarenlange jeuk als je er dom mee door blijft lopen.

OF het kan veroorzaakt worden door vocht/vetophoping in de schaamheuvel, met name bij toegenomen (ernstig) overgewicht. Vaak zie je daarbij ook dat er een buikplooi over de schaamstreek gaat hangen, die voor broei/smetplekken kan zorgen die ook vreselijk jeuken. Daartegen helpt talkpoeder (droge delen) of uierzalf (vochtige delen in de buurt van de geslachtsdelen, liezen enzo).

Dat je niet moet krabben ligt natuurlijk voor de hand, maar dat is helaas eerder gezegd dan gedaan. Ook in het geval van een mechanisch probleem (scheren, overgewicht) is het toch verstandig even de huisarts te raadplegen, al is het maar om je gerust te stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem is, dat ik de zoons van de dokters ken bij ons in het dorp.. & hun mij ook kennen.. dus vind dat echt ongemakkelijk.. maar, ik ga eerst eens even kijken of het werkt met talkpoeder.. en als het dan niet over is, zit eg geen andere optie meer op. Iig bedankt voor uw reactie!:)

Andere antwoorden (8)

Je zegt niet of je het wel of niet scheert / bijknipt.
Zo niet, dan is het misschien slim om wel te doen (beetje bijknippen, niet scheren, dat is echt afzien)

Wil je je vriendin laten lachen dan doe je een scheiding in het midden met een mooie kuif aan de voorkant :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
STK87 hoe weet je als het een man of vrouw is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@troetroe maakt eigenlijk niet uit, in beide gevallen is het antwoord hulpvol.
weet niet hoe oud u bent maar schaamhaar kan echt jeuken als het begint te groeien.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als het echt blijft aanhouden kan je nog altijd bij je arts terecht:kan bv ook een schimmel of iets anders zijn
fremar
12 jaar geleden
Haar is gevoel loos ! Je kunt wel jeuk op (aan) je Huid of geslachts orgaan hebben .is je huid daar droog ? Door het scheren wat beschadig ? Buiten platjes bestaan er ook mijten ,die daar willen vertoeven !!! Een zusje Vd baard mijt . Maar die kunnen niet zonder haar !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaa aan mn huid. Ik smeer het regelmatig in, ( sowieso altijd na het scheren).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O even niet meer scheren ,tot rust laten komen , dan met de haren mee ,evt met nivea zalf scheren ,evt niet te warm water tijdens (staat de huid dicht) ja het scheert makkelijk warm !daar ligt soms de clou ,en niet tegen scheren ,wordt het haartje tekort ,en dan groeit het in en geeft irritatie .succes .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaa, maar als ik niet tegen de haartjes in scheer dan vind ik t niet mooi, vind dat t echt glad moet zijn;p.. maaar, ik zal de raad opvolgen! Bedankt! =)
Je kunt ook op die plaats last hebben van een bep. soort eczeem,als je er zoveel last van hebt zou ik even bij de Huisarts langs gaan.Nu ook even niet ontharen en geen of een zachte zeep gebruiken,zodat je huid even tot rust kan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga er mee naar de huisarts.
Misschien heb je een huidschimmeltje of een bacterie (die kun je makkelijk krijgen op broeierige plekjes). Het kan ook zijn dat je ergens allergisch op reageert en dat dat zich uit op de warme plekjes. Ik heb het zelf met bepaalde soorten penicilline.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het geknipt of geschoren hebt en je laat het nu weer groeien, dan kan het jeuken.
Of de huid daar kan uitgedroogd of geïrriteerd zijn (gebruik je sinds kort andere zeep/shampoo/wasmiddel/wasverzachter/nieuw ondergoed etc?).
Als de huid erg droog lijkt, kun je kijken of het minder wordt als je er heel dun wat vaseline op smeert.
Helpt dat allemaal niet: op naar de huisarts, om te kijken of die andere redenen/oorzaken kan ontdekken en tips of behandelingen ertegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je onderbroek vaak verwisselen en wijde kleren aan doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smeer het eens in met yoghurt. Dat wil nog wel eens helpen bij klachten down under omdat die weleens ontstaan door een verstoorde zuurgraad en yoghurt de zuurgraad op peil kan brengen. Je moet dit dan herhalen tot de klachten over zijn en liefst meerdere malen per dag.