Wat zijn de gevaren van een maagzweer. ?

Ik heb van de week een maagscopie vanwegen helse maagpijn klachten.
Stel het is een maagzweer wat doen wat doen ze dan. Of stel het is geen maagzweer wat kan het dan zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

als je een maagzweer hebt zullen ze die eerst gaan behandelen met medicijnen je kan ook een gevoelige maagwand hebben probeer er zelf eerst wat aan te doen geen tomaten want die maken meer zuur aan geen jus de orange koolzuurhoudende dranken geen alcohol geen sterk gekruid eten geen koffie met melk niet roken succes

Bronnen:
Eigen ervaring

ze gaan eerst vaststellen of het bacterieel is (heliobactor pylori staat me bij). is het bacterieel, dan krijg je een antibioticakuur. is het niet bacterieel, dan ga je waarschijnlijk aan de maagzuurremmers. probeer je nog niet al te druk te maken, wie weet valt het alles mee!

Een complicatie van een maagzweer kan een maagbloeding zijn!

in het beste geval gaat het om gastritis(maagontsteking),gaat het toch om een maagzweer dan ga je enkele maanden maagzuurremmers moeten nemen die spoedig verlichting brengen

Bronnen:
Eigen ervaring

In negen van de tien gevallen worden chronische maagklachten veroorzaakt door een bacterie, de helicobacter pylori. Doorgaans is een week behandeling met een combinatie van twee antibiotica en een maagzuurremmer (PantoPAC®) voldoende om er volledig van te genezen. Ik denk dat er voor een gastroscopie gekozen is omdat bij jou de kans op een maagzweer wordt ingeschat, die complicaties kan opleveren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100