hoe moet je je rug houden tijdens het renne/sprinten?

Ik hoor van veel mensen dat ik lomp ren. en ikdenk dat ikmijn rug niet goed houd tijdens het renben. weet er iemand wat de juiste rughouding is tijdens het rennen. of licht xit niet aan mijn rug?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet tijdens het rennen zo rechtop mogelijk lopen. Dan haal je het meeste zuurstof uit je longen. Omdat iedereen een andere manier van lopen heeft is dit niet altijd even makkelijk. Vooral tijdens sprinten heb je geen tijd om op je houding te letten. Als je langere afstanden loopt kan je erop oefenen, dan gaat het tijdens het sprinten na verloop van tijd automatisch beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou zeggen kijk eens naar Eurosport.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je aan het lopen bent moet je proberen jezelf zo lang en recht mogelijk te maken. Loop niet met een ingezakte houding, maar trek de schouders naar achter. Houd je buik in, dit zorgt ervoor dat je bekken naar voren kantelt. Span je bilspieren aan loop met iets gebogen knieën. Dit vergt aardig wat oefening, maar na verloop van tijd wordt dit automatisme en neem je deze houding vanzelf aan.