Hoe kan ik opeens 6 kilo zijn aangekomen?

Ik sport 7 uur per week en eet ook gewoon groente en fruit, maar ik woog altijd rond de 70kilo en nu weeg ik opeens 76 kilo :o

Ik voel me hier echt niet prettig bij, maar ik weet niet hoe het kan...

Ik ben een meisje van 14

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dan heb je goed getraind en is je spiermassa flink toegenomen, bravo!
Toen ik op mijn 37 jaar ging voetballen, werd ik na een half jaar 5 kg. zwaarder en ook daar begreep ik toen niets van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij je nu goed voelt en je sport lekker, je eet gezond, nou geweldig toch, je bent hartstikke goed bezig, ik hoop dat je ook niet rookt en niet te veel drinkt.
wat geef jij dan om dieBMI?
Wil je dan ongezonder leven om het optimale BMI te hebben?
wat zijn cijfers dan nog waard.
Wat is je gezondheid dan waard?
Je voelt je niet prettig omdat je bent aangekomen op een gezonde manier.
Stop daar nu mee en wees trots op je zelf dat je zo gezond bezig bent!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geweldig! niet roken en niet drinken, 14 jaar oud en 76 kg zwaar,171 m. lang, kerngezond, prima conditie, lekker sporten, je bent ik de kracht van je leven en er ook nog eens heel goed mee bezig, kunnen veel jongeren een puntje aan zuigen en te dik?
Gauw vergeten want dat ben je niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Per kilo spieren verbrand je ook nog eens een halve kilo vet per jaar

Andere antwoorden (5)

Je zit nog in de groei. Je maakt dus botmassa, en spiermassa aan. Ook de hoeveelheid vet kan toenemen.
Alle organen groeien mee en worden derhalve zwaarder.

Niets om je zorgen over te maken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niks mis mee. Veel meisjes zijn gewoon graatmager. Dat is ook niet gezond. Wees blij met je postuur, en besef dat je nog in de groei zit. Het kan nog alle kanten op gaan. Gezond eten en bewegen zijn heel belangrijk
Sporten is goed, maar maak het niet te gek.
Een flinke wandeling of fietstochtje is wellicht gezonder dan te veel sporten in de naar zweet stinkende benauwde fitnessclub.
Zelf doe ik aan topsport en maak dat dus ook mee. Dat hoef je niet prettig te vinden.. Maar afvallen op zoon leeftijd is niet nodig. Je zit in de groei en dan gebeuren zulke dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op jou leeftijd moet je absoluut niet afvallen. Dat komt omdat je op 14 jarige leeftijd altijd groeihormonen aanmaak,, afvallen kan door heeel weinig te eten, maar dat is enorm slecht voor de gezondheid..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En nee het is niet erg, je spieren worden groter.
Controleer je weegschaal ;-)

En anders even kijken of er nog iets is mis gegaan in je eet patroon.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je nu méér gaan sporten? Dan kan het een toename van spiermassa zijn. In dat geval is er niets mis mee, en moet je hooguit oppassen dat je niet overtraind raakt.

Het kan trouwens ook heel eenvoudig aan je weegschaal liggen...

En verder - met 14 jaar zijn je hormonen dingen aan het doen die ze nog niet eerder hebben gedaan. Ongesteldheid, borstgroei - het kan allemaal een flinke invloed hebben op je gewicht.

Ik zou me nog geen zorgen maken, zeker niet als je je goed voelt en er niet ineens allemaal vetkwabben gaan waggelen als je aan het sporten bent. Kijk het eens twee of drie maanden aan, zodat je weet welke gewichtsschommelingen normaal zijn bij jouw menstruatiepatroon (als dat tenminste al regelmatig is, en zich zeg maar heeft "ingesteld").

Pas als je gewicht drie maanden of langer continu omhoog gaat, zou je eens kunnen kijken naar je voedingspatroon. Voor die tijd zou ik me beslist geen zorgen maken.
Cryofiel
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dan zal dat extra sporten hebben bijgedragen aan je gewichtstoename. Maar 7 kilo puur door spieren te kweken, dat lijkt me wel erg veel. Ik denk dus dat de andere oorzaken die ik noemde ook meespelen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Oeps, 6 kilo - ik was even in de war met die 7 uur per week sporten.
Het gaay niet om het gewicht, maar hoe je lijf er uitziet en nog belangrijker dat je lekker in je vel zit. Als je nu echt een buikje hebt of zo, dan kan je over wegen om daar iets aan te doen, maar puur alleen gewicht zegt natuurlijk niets.