Hoe weet je welke handgel betrouwbaar is?

Ik heb gehoord dat niet elke handgel even goed werkt tegen bacteriën en virussen. Hoe weet ik zeker of een bepaalde handgel zinvol is?

3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Als er een virusclaim op het etiket staat beschermt het ook tegen het coronavirus.
Die virusclaim is op het etiket te herkennen aan een 11-cijferige code met een letter N erachter, of een 5-cijferige code met NL ervoor.
Als alcohol de enige virusdoder in de gel is, moet er minimaal 70 procent inzitten. Maar er zijn ook andere virusdodende middelen. Als die in de handzeep gebruikt worden, kan het alcoholpercentage wat lager zijn.
SimonV
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Het alcoholpercentage moet 70 a 75% zijn. Hoe hoger het percentage, hoe minder goed het werkt als ontsmettingsmiddel.
Amadea
3 jaar geleden
Dat snap ik niet, Thecis. Ontsmetten en virusdoden zijn toch overeenkomende werkingen?