Positieve effecten:

euforisch, verliefd gevoel
empathogeen: je kan je goed inleven in anderen
behoefte aan contact, praten en intimiteit
energiek gevoel
tintelingen in het lichaam
verhoogde appreciatie van muziek
zin om anderen aan te raken en te knuffelen (hug drug)

Lichamelijke effecten:

verlies van eetlust
verhoging bloeddruk en hartslag
verhoging lichaamstemperatuur
moeilijkheden met plassen
droge mond
grote pupillen
stijve kaken, waardoor de tanden stevig op elkaar worden gedrukt en er in tong en/of kaken gebeten kan worden
soms vaag zicht
soms misselijkheid, braken, hoofdpijn, duizeligheid
soms zweten

Negatieve effecten:

misselijkheid, braken
hoofdpijn
bij hoge dosis: verwardheid, angst
slapeloosheid

Ik heb een beetje zitten googlen.........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je helemaal zelf weten,ik houd je niet tegen......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een negatief effect: na een dag of drie een emotioneel dipje... Maar dan heb je misschien wel een leuk weekend gehad...
Het scheelt wel als je weet dat het daar door komt..
MDMA maakt dopamine vrij.
Dat geeft het prettige gevoel.
Nadeel is dat je reserve dopamine er snel doorheen gejaagd wordt en dat geeft allerhande nare (bij) werkingen.
De stof MDMA is meestal vermengd met andere reactieproducten die allerhande vervelende effecten kan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lichamelijk voordeel: stimulerend, verwijde pupillen, verhoogde lichaamstemperatuur, verhoogde hartslag en bloeddruk, zweten, verminderd hongergevoel.

Psychisch voordeel: ervaringen worden intenser, remmingen verdwijnen, gevoel van behaaglijkheid, helder, relaxed, makkelijker leggen van contacten, kan je libido verhogen, onrustig en nerveus worden.

Lichamelijk nadeel:
* Het is niet uit te sluiten dat je verkeerd reageert op MDMA. Gebruik is nooit gegarandeerd veilig. Er zijn gevallen bekend met dodelijke afloop of acuut nier- en leverfalen. Het is wel niet duidelijk of er sprake was van gecombineerd gebruik of bestaande lichamelijke afwijkingen en dergelijke.
* XTC (MDMA) is gevaarlijk voor mensen met lichamelijke aandoeningen zoals astma, een zwak hart, een hoge bloeddruk, een leveraandoening,epilepsie of suikerziekte
* Bij dansen in warme ruimtes bestaat het (levens)gevaar van oververhitting en uitdroging.
* Er zijn aanwijzingen uit dierproeven dat langdurig chronisch gebruik hersenbeschadiging veroorzaakt.
* Beïnvloedt sexuele prestaties in negatieve zin.

Psychisch risico:
* MDMA kan depressies, angstaanvallen en psychoses versterken. Door gebruik van XTC kun je dingen doen of zeggen waar je later spijt van kunt krijgen.
* De dag na gebruik kun je last krijgen van een milde depressie die een of meerdere dagen kan duren.
* Psychologische crisis, waardoor ziekenhuis opname nodig is. Dit is echter zeldzaam.
* Een ander risico is dat een als XTC verkochte pil in werkelijkheid een andere stof bevat of een hogere dosering dan je verwacht.