Waarom mag je wasbolletjes voor je oren maar eenmalig gebruiken?

In de bijsluiter staat dit namelijk dat je de ohropax wasbolletjes bedoeld zijn voor éénmalig gebruik. Kan het kwaad als je het vaker gebruikt? Anders word het wel een dure bezigheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik gebruik ze al jaren meerdere nachten achterelkaar, en heb er nog nooit last van gehad. Op een gegeven moment, na een nacht of 4, zijn ze niet meer goed te vormen, en dan gooi ik ze weg. Wordt anders idd een dure liefhebberij!

Toegevoegd na 10 uur:
Als reden waarom ze maar eenmaal mogen worden gebruikt, geeft de fabrikant op de bijsluiter: "Omdat het wasmateriaal niet kan worden gereinigd, mag Ohropax slechts éénmalig gebruikt worden." Dus gewoon uit hygiënisch oogpunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn moeder gebruikte ze ook altijd meermalen.
Ik denk dat eenmalig gebruik ideaal is, ook ivm aankoeken van oorsmeer en dergelijke, maar dat het er vooral op staat om de fabrikant voor aansprakelijkheid te behoeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zijn kas te spekken +1
Omdat het tamelijk onhygiënisch is om ze voor de 2e keer in je oor te duwen als er al een lekkere purk oorsmeer aan zit. Bovendien kosten ze zo weinig dat je het voor het geld niet hoeft te laten om steeds een schone te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste mag ik er van uitgaan dat je je oren dagelijks reinigt, en ten tweede kosten die dingen € 2,59 per doosje van 12 stuks, oftewel zo'n € 0,43 per nacht, en dat vind jij niks?