Hoe is het om geen vragen meer te hebben?

Er spookten altijd allerlei vragen door m'n hoofd, maar sinds GV zijn ze allemaal verdwenen. Af en toe "popt" er nog eens eentje op. Mijn ervaring is dat het een wat onwennig gevoel geeft. Aan de ene kant geeft het rust, aan de andere kant onrust. Ben ik de enige die onwennig vind of hebben andere GV-ers een soortgelijke ervaring?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smurf, na deze vraag heb je er al minstens weer 5 gesteld binnen een dag tijd. Af en toe "popt" er nog eens eentje op????

Het beste antwoord

Nee, ik heb die ervaring niet.

Ik kan jou ook van die ervaring afhelpen. Verdiep je maar in de randen van de wetenschap, de grenzen van onze kennis. Zodra je je in de buurt van die grens bevindt, zie je dat er achter die grens een enorm onontgonnen gebied ligt.

Erachter te komen wat zich daar bevindt, hoe de wereld daar in elkaar steekt, hoe alles functioneert en hoe alles met elkaar samenhangt - dat is wetenschap, en het levert je meer vragen op dan je aan zult kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dus dit was je laatste vraag...

Het hebben van de saack is het einde van de vermaack...
Dus als je de vragen kunt stellen dan raakt het uitgeput... Je kunt net doen als alle anderen waarbij de vragenput helemaal gedempt is, antwoorden geven... Er zullen altijd gebruikers zijn die je het hemd van je lijf vragen, dus kom erbij en ga antwoorden...

Vragen staat vrij, vragen maakt vrij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmmmmm... dat je geen vragen meer hebt zou kunnen betekenen dat je alle antwoorden die je wilt hebben ook hebt.

Dat moet toch een gelukzalig gevoel geven..... toch ? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat zeer verontrustend.
Wat moet ik, als Antwoordman, als de vragen gaan opdrogen?
Ik wil je vragen of je niet te verleiden bent tot meer fantasie.
En niets voor niets, ik heb het onderstaande voor je in de aanbieding:
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL! Ik wil ook een aanbieding!
AWM
14 jaar geleden
Ik heb nog maar één Dartsmurfin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, wat moet ik nou met een smurfin? Je moet je aanbiedingen afstemmen op de afnemer, heb ik op de middelbare school bij economie geleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe kom je aan die foto van mijn vriendin?
Hoe meer je vraagt, hoe meer je weet.
Hoe meer je weet, hoe meer je vergeet.
Hoe meer je vergeet, hoe minder je weet.
Uiteindelijk blijf je dus vragen...

Of:
Antwoorden roepen steeds weer nieuwe vragen op.

Ik herken jouw gevoel helemaal niet. Ik vind het vooral interessant om de vragen van anderen te zien en dan te denken: goh, daar heb ik nog nooit over nagedacht.

Ik moet wel zeggen dat het wel minder wordt hier. De echt interessante en goeie vragen (in mijn ogen) zijn nog maar heeeel zeldzaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zo:

VERSE OF THE HAN

Completely freed from yes and no;
great emptiness charged within;
no questions, no answers;
like a fish, like a fool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'k Heb het idee dat het net zoiets als bij snoeien.
Als je een paar vragen gesteld hebt, zijn ze daarmee een stuk kleiner geworden (gesnoeid).
Maar als je goed snoeit, krijg je daarna juist overal uitlopers, dan groeit er juist vanalles weer vers aan.

Of dat echt klopt weet ik niet, want ik verzin 't ter plekke, maar vind 't wel aannemelijk klinken.

Toegevoegd na 4 minuten:
En de tijd ertussen is om relaxt te genieten.
Je vragen hebben blijkbaar vakantie, geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een gewoon bezig ben met leven zul je altijd nieuwe vragen krijgen omdat je dingen ziet of meemaakt die je niet geheel begrijpt of geheel niet begrijpt.

Wellicht bedoel je ook meer dat je voor het bestaan van GV langer met vragen rond kon lopen omdat je niet wist waar het antwoord te vinden was of aan wie je het kon vragen. Je vergat dan de vraag weer maar een paar weken of maanden later 'popte' hij weer op.

Dat herken ik dus ook wel, dat je minder lang met een vraag rondloopt maar gelijk stelt op GV. De eerste paar weken op GV heb ik veel vragen gesteld waar ik al wat langer mee zat. Nu ik al wat langer op GV ben, stel ik vragen die ik krijg door de dagelijkse bezigheden en dingen die ik lees en zie op TV e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 yep!
Bij mij komen ze ook spontaan op tijdens mijn dagelijkse bezigheden en dan stel ik ze nu wel sneller. En vaak kom ik ook op een vraag door een andere vraag hier of door een gegeven antwoord. Om dan niet teveel 'off-topic' te gaan stel ik daar dan een nieuwe vraag over.