Zal ik zelf een gaatje in mijn dichtgegroeide oorlel maken of het door een juwelier laten doen?

Als ik een tijd geen oorbellen heb gedragen, dan groeit mijn rechter-oorgaatje dicht. Ik heb al een naald ontsmet in een vlam en Sterilon staat klaar, maar ik kan morgen ook naar een juwelier gaan...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

De juwelier gaar ernaast een gaatje schieten dus beter is het om je gaatje door te prikken, maar probeer het eens vanaf achter door te duwen met een zweerknopje, soms werkt dat ook.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ooit zelf een gaatje geprikt, en dat was bijzonder pijnlijk.
eens dat je die naald erdoor hebt, moet ook de oorbel er nog in.
ga morgen nou maar naar de juwelier, dan is het zo gepiept.
Rieneke1
12 jaar geleden
Bedoel je met dichtgegroeid dat hij echt helemaal dicht is of dat er vuil in zit? Want met vuil kun je er gewoon doorheen prikken alleen moet je dan iets harder duwen en dat is van achteren inderdaad makkelijker

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar doe het wel gewoon met een knoPje of een hanger ( geen ring) want met een naald kun je mis prikken en dan gaat het soms wel bloedden en dant moet je later ook nog door een korstje heenprikken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voel je nog precies waar het gaatje zit? En als je een oorbel in probeert te doen kan hij dan nog een klein gedeelte, gaat het enkel om de rest? Als dat het geval is zou ik hem rustig doorprikken, doe ik zelf ook altlijd! ( ik draag zelden oorbellen, maar "prik" ze af en toe zo even open )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik prikte ze ook altijd zelf door, hij was dan niet helemaal dicht,gewoon met de oorbel die ik in wou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, tanden op elkaar en flink duwen met een oorbel!
Probeer eerst eens de boel door te prikken met een oorbel. Als er gewoon vuil in zit, moet dat lukken.

Lukt dat niet, dan vooral NIET met naalden aan de gang gaan. Je kunt zelf niet goed zien wat je doet en dat is gevaarlijk, bovendien heb je geen verstand van piercen.

Ook niet naar de juwelier gaan, maar gewoon naar een piercingshop. Daar wordt gewerkt met 'holle' naalden (en steriele klemmen etc), en je piercing wordt gezet door iemand die er verstand van heeft. (let op GGD-certificaten!). In juwelierszaken werken vaak hele lieve mensen hoor, maar met totaal geen verstand van piercings, om nog maar te zwijgen over de onhygienische apparaten die ze daar gebruiken.
Zoek dus gewoon een prof, als het je zelf niet lukt, en ga niet zelf aan de gang met dingen waar je niet voor geleerd hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt van die holle naald! Daar zit een dun buisje omheen wat in het gaatje achterblijft als de naald eruit gehaald wordt. Daar wordt vervolgens de piercing doorheen geschoven. De pijn is er ook zeker minder door. De cartridges worden inderdaad verwisseld, maar het 'schietapparaat' niet. Vuiltjes en bacteriën die in dat apparaat hangen kunnen weer op de cartridge komen, wat niet helemaal fris is.
Daarnaast 'boort' zo'n apparaat door je huid heen, wat bloeduitstortingen en verwrongen huid kan veroorzaken. In je oorlel is dit iets minder erg dan in kraakbeen, want daar wordt het kraakbeen letterlijk 'weggeduwd', en dat kan lelijke bobbels en ophopingen (ontstekingen!) veroorzaken.
De holle naald snijdt een stukje huid (en evt kraakbeen) weg, waardoor dit probleem hierbij niet bestaat. Ik heb zelf slechte ervaringen bij de juwelier, vandaar wellicht mijn felheid hierin. Sinds ik gewoon naar de piercingshop ga, heb ik nergens meer last van gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tof dat je toch bent gaan kijken!