Wat kan je doen tegen benouwdheid??

Ik heb zoon puf en drink warme thee
Wat kan nog meer doen tegen benouwdheid????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het goed spellen om mee te beginnen ;).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja benauwdheid en ik heb zoon puf? wat bedoel je daarmee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je innemen ( medicijnen)

Antwoorden (5)

Zorgen dat je rustig blijft .
Goed ventileren en regelmatig een ommetje maken.
Indien de klachten niet verbeteren een huisarts consulteren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Probeer rustig adem te halen dat wil ook nog weleens werken.
12 jaar geleden
frisse lucht
katoenen kleding
knoopjes open bovenin
schoenen uit, sandalen of slippers aan
water drinken
hoofd lekker afspoelen onder de kraan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan waardoor de benauwdheid veroorzaakt wordt. Leef je in een oud huis en heb je 2 katten, dan veel zuigen en de katten (buiten) borstelen. Heb je juist last van hooikoorts? Dan kun je bijvoorbeeld overwegen om een antihistaminicum te slikken. Verder natuurlijk de bedden vaak verschonen, laminaat/zeil/tegels o.i.d. in plaats van tapijt, vaak stoffen, geen stapels boeken/tijdschriften in huis hebben (en anders in een kast of kist). Sommige mensen kunnen ook baat hebben bij een deoroller inplaats van een spuitbus. Maar nogmaals onderzoek de oorzaken van je benauwdheid (waar en wanneer heb je het meeste last en wanneer het minst) en werk vanuit daaruit naar een voor jou fijnere leefomgeving toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet de douce heet aan en ga er niet onder staan uiteraard. Doe de deuren dicht van de badkamer en zorg dat je de dampen van het hete water oftewel het stoom voorzichtig inademd. Dit zorgt voor verlichting van de benauwdheid. Je kan ook een fluitketel laten koken en dan zachtjes in de buurt van de vrijgekomen stoom gaan ademen. Pas op voor brandwonden en adem geen hete lucht in maar zorg dat je in de buurt van de stoom bent zeg maar. Je hebt ook in de handel speciale verdampers voor dit doel. Vroeger deden ze dit ook bij mensen met kroep of astma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ijskoude ijstee met paar ijs klontjes erin