Wat is beter voor je huid na het douchen om te smeren? Babyolie of bodylotion?

ik heb last van een droge huid. Wat raden jullie mij aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (4)

Als je last heb van een droge huid is het het beste om wat vollere creme's te nemen, denk hierbij aan een body butter dit geeft veel comfort aan de huid. Maar om op je vraag terug te komen is olie ook wat vetter en dit trekt snel je huid in zeker als deze droog is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HDH is een geweldig product, beter dan bodylotion of babyolie, verkrijgbaar bij o.a de DA drogist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewone vaseline of minerale olie zijn de beste vochtinbrengers.

Droge huid is het gevolg van een tekort aan water.

Breng na elke douche een vochtinbrenger aan. Het vocht dat tijdens het bad/douche in de huid is getrokken, heeft namelijk de neiging te verdampen. Als u vaak een bad neemt, is een vochtinbrengende lotion of crème dubbel zo belangrijk, want het is de vochtinbrenger die het water vasthoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaseline of minerale olie legt een laagje op de huid, zodat vocht niet verdampt. Het gaat geen vocht in je huid brengen, zoals u zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaseline verstopt de porien
Body Butter hydrateert dat net ietsje meer als een lotion.
Na het douchen op een nog vochtige huid insmeren en laten intrekken.