Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb Oral B tandpasta die beweert bacteriedodend te zijn. Heeft dit geen negatieve invloed op je eigen lichaamsflora?

Je hebt toch ook lichaams eigen bacterien, die nodig zijn zoals darmflora? En antibiotica slikken moet je ook niet iedere dag doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

De Oral B tandpasta doodt de bacteriën in je mond, het lijkt me dat zolang je de tandpasta niet doorslikt, het geen invloed op lichaam zal hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo gauw je weer iets eet komen de bacterien terug, en verder is de poetstijd te kort om echt alles dood te maken. Bovendien spoel je je mond na het poetsen, zodat je veel tandpasta kwijt bent. De rest doen je maagsappen, dus die tandpasta komt niet eens in de buurt van de darmflora
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Als het wel negatieve gevolgen zou hebben, dan zou het niet verkocht mogen worden, of... zou je het hooguit op recept van een (tand-)arts verkocht mogen worden. Antibiotica krijg je daarom bijv. ook niet mee zonder recept van een arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je je vraag heel goed stelt, de tandenborstel ' beweert' bacterie dodend te zijn, want dat is hij niet. Hoe kan een tandenborstel nou bacteriën doden. Verwijderen, verminderen, daar kan ik nog inkomen, maar doden, dat geloof ik niet.
Dus kan het kwaad, nee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding