Wat kan er gebeuren als je alcohol en drugs gaat mixen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is toch,goed om te weten wat de risico's zijn? Zodat je weet waarom je iets niet doet? Ik heb ook geleerd wat de risico's van door rood rijden zijn. Daarom doe ik het niet.
Rieneke1
10 jaar geleden
Je zal wat specifieker moeten zijn: welke drug heb je in gedachten?
Er zit nl nogal wat verschil tussen de verschillende soorten drugs.
Kristal
10 jaar geleden
Met je eens Fidole, beter om je te informeren en wéten waarom je iets niet doet. Vanuit onwetende angst iets niet doen is m.i. een levenshouding waarmee je geen echte verantwoordelijheid neemt voor een besluit.

Antwoorden (6)

Is bijna niet te voorspellen.ligt eraan wat je met elkaar mengt.
kan wel zeggen dat het eventueel een levensgevaarlijk experiment zal zijn.dus..niet doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan een heel smerig mengsel maken, of iets dat eruit ziet als een papje.

Mix recept:
1/4 L GHB doorzichtig.
1/2 L rode wodka
50 XTC pillen fijn gestampt
zak wiet van 100 gram
Pond coke

Alles in de blender en mixen maar!
Resultaat, smurrie! Dat kan er dus gebeuren, en wat er nog meer gebeurd is dat je een kapitaal aan geld kwijt raakt.

Het andere wat er kan gebeuren is dat je drugs en alcohol tegelijkertijd inneemt en dood gaat.
10 jaar geleden
Drugs en alcohol kunnen elkaars werking versterken en beïnvloeden. Dat op zich is al levensgevaarlijk. Bovendien nemen beide de remmingen weg. Dus vallen je remmingen weg op een oncontroleerbare manier. Dat is ook levensgevaarlijk omdat je dingen kunt gaan doen die je normaal nooit zou doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je alleen alcahol drink filters jou lever de alcahol langzaam uit de bloed. ditzelfde gebeurt met drug en verschillende medicijnen.
Maar als je meerde dingen door elkaar drinkt/gebruikt weet jou lever niet meer wat ie moet doen. Het is te vergelijken met stress als je door de bomen jet bos niet meer ziet. Dit heeft je lever dan ook. Je blijft dus erg lang extra stoned/dronken want deze middelen versterken elkaar. En omdat je lever het niet meer goed kan filteren kan dit een dodelijke combinatie zijn.
Combineer dus NOOIT middelen die je lever moet filteren en gebruik dus ook nooit teveel van een middel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toen een vriend van mij alcohol en marihuana gebruikte op dezelfde avond heb ik naast zijn bed gezeten. Ik durfde hem niet alleen te laten. Hij voelde zich doodziek , was totaal in de war en niet meer in staat om méér te doen dan te liggen. Hij zei daarbij dat hij uit elkaar viel, hij viel in stukjes en brokjes uit elkaar. Hij was doodsbang en moest het gevoel uitelkaar te vallen ondergaan tot de middelen uitwerkten. Dat duurde de hele nacht. Het was beangstigend voor hem en voor mij die erbij zat. Hij heeft geluk gehad. Hij was thuis in een veilige omgeving toen de ellende begon en hield er niets aan over.
Kristal
10 jaar geleden
Ligt eraan welke drug.
Levensgevaarlijk: opiaten zoals valium en heroine
Gevaarlijk: verdovende middelen zoals ketamine of GHB
Tegenwerkend effect: XTC en uppers zoals speed en coke, maar ook psychedelics
Samenwerkend effect: cannabis

Kortom: geen enkel voordeel behalve bij cannabis