vlekken voor mijn ogen, hoe kom je eraf.

sins 2 dagen heb ik af en toe vlekken of waazen voor mijn ogen. en verdwijnt een del van mijn zicht af en toe.
ik heb wel een lage bloeddruk door mijn zwangerschap maar die gaf bij de vorige zwangerschap geen problemen.
wat kan het zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Verdwijnt het effect meteen (binnen een seconde) als je gaat zitten of liggen? Treedt het effect vaker op direct (5 seconden) nadat je bent gaan staan, en bijna nooit als je al een tijd zit?

Dan is er een goede kans dat het aan de lage bloeddruk ligt. Misschien gecombineerd met een lage bloedsuikerwaarde.

Als je het ook hebt als je al een tijd zit, kun je beter niet meer autorijden.

Ik zou het aankaarten bij de huisarts. Als niet-urgent probleem. Gewoon even kijken of je bloeddruk nu misschien lager is dan bij de vorige zwangerschap, en of de bloedsuikerspiegel in orde is.

Zo niet, dan kun je met een paar eenvoudige maatregelen het probleem verhelpen. Van een lage bloeddruk zal de ongeborene geen last hebben, van een lage bloedsuikerspiegel eventueel wel.

Als het inderdaad is wat jij al vermoedt, en waar het heel erg op lijkt, dan is dit het allereerste voorstadium van flauwvallen. Daarom moet je zorgen dat het niet erger wordt. Flauwvallen is niet zo erg, maar die ongecontroleerde aanraking met een scherpe punt die er het gevolg van kan zijn, is minder aangenaam.

Zie je die vlekken weer, ga dan door de knieën of buig je rug, net wat voor jou het makkelijkst is. Dan is het probleem meteen voorbij. Daarna langzaam weer omhoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Die wazen voor de ogen herken ik wel.
Ik krijg dat altijd als ik moe ben en dan toch door ga, dan voelt het net alsof je oogzalf in hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Los van van reeds gezegd is, kunnen vlekken / wazen voor je ogen ook te maken hebben met het loslaten van het glasachtig lichaam in je oog, ook wel glasvochtvertroebeling genoemd. Ik heb dit zelf inmiddels aan beide ogen;ik heb uitvoerig onderzoek gehad ivm de vraag of er sprake was van netvlies scheuring, maar gelukkig was het dat niet. Glasvochtvertroebeling kan geen kwaad, maar het is soms best hinderlijk. Zie voor meer info: bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei, moeilijke vraag.
Suiker? en inderdaad problemen met je netvlies. Het eerste is een groter probleem dan het tweede. Bij mij hebben ze beide ogen geschild met een soort dunschillertje en heb er daarna nauwelijks meer last van. Advies: Ga naar een oogarts in een academisch ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geschilt met een soort dunschiller :| klinkt luguber :D
Er kan ook een bloedstolsel in je oog gekomen zijn; in alle gevallen toch maar even naar de huisarts lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kan inderdaad kloppen!ik heb er ook pas last van gekregen toen ik zwanger was voor de eerste keer,dat is vaker bij vrouwen zo omdat je lichaam dan meer te verduren heeft....heb jij voor die tijd ook last van misselijkheid en/of hoofdpijn???bij mij is het wel eens zo erg geweest dat ik bijna niets meer zag en dat vond ik wel eng..ik heb controle in het ziekenhuis gekregen en het is in makkelijke woorden gezegt dat je te veel hooi op je vork neemt,fysiek of mentaal maakt niet uit...je hersenhelft aan de linker kant werkt dan niet goed met de rechterkant en dan is er even een storing...dus je hoeft niet te schrikken!wat heel goed helpt:neem een hoofdpijntabletje en ga met je ogen lekker dicht even liggen,controleer af en toe af het al weg is als je je ogen open doet.....ik heb het nu af en toe nog maar maar ik voel het al aankomen en ga dan meteen even liggen of doe even rustig aan,veel sukces ermee