ik slik de pil nu weer sinds 2 weken en heb heftig menstruatie pijn. kan ik ongesteld worden?

Ik heb een tijdje geen pil geslikt en nu weer. Maar heb heel zwaar werk gedaan in de afgelopen dagen, kan ik nu ongesteld worden terwijl ik nog voor een week moet slikken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Zwaar werk heeft er geen invloed op naar mijn weten. Maar je lichaam moet nog wennen aan de pil, wacht het even af
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je. Moet ik de strip afmaken dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan, gewoon je pil goed door blijven slikken zoals het hoort. Het is een lichamelijke reactie waar je lichaam weer aan zal moeten wennen.
Mocht het naar jouw idee te lang blijven aanhouden kun je altijd contact opnemen met de arts.

Antwoorden (2)

Als je pas twee weken weer met de pil begonnen bent dan zou het kunnen dat je tussendoor ongesteld wordt. Dit heeft met je natuurlijke cyclus te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op het begin kan het lichaam nog onwennig reageren op de hormonen van de pil. Het kan dus best zijn dat je nu te vroeg ongesteld wordt. Maak je vooral geen zorgen, na zo'n 3 maanden is je lichaam volledig aangepast en is alles normaal gezien in orde. Indien dit dan nog steeds niet zo is, contacteer je beter je huisarts voor een nieuwe pil.