Welke slaappil voor een lange vlucht is aan te raden?

Ik ga deze week 16 uur vliegen. Hoop dat ik goed kan slapen. Ik kan, als ik wil een slaaptablet krijgen van mijn vader. Hij gebruikt dormicum 15 mg. Dat is behoorlijk zwaar spul. Kan ik deze zomaar gebruiken? Of hebben jullie andere tips. Ik ga niet naar de huisarts hiervoor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als jullie nog andere tips hebben, om lekker te slapen altijd welkom!!

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb nog nooit een slaappil genomen. Heb eigenlijk ook helemaal geen slaapproblemen. Maar ook nog nooit zo lang gevlogen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
33.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je ooit een slaappil gebruikt of enige ervaring met iets?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..en heb je normaal als je in een auto zit, of eerder in een vliegtuig slaapproblemen gehad?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dormicum is wel erg heftig! slik dit ook en kan niet meer normaal rechtdoor lopen dan, en je bent 6 uur knock-out zo ongeveer xD niet aan te raden, misschien melatonine? ik slik 5 mg, dit kan je alleen niet halen zonder dokters recept.. maar is wel aan te raden geef 't altijd aan mensen die vliegen enzo is ook goed tegen jet lack! en het is natuurlijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat al gezegd niet het juiste middel ,begin met gewoon geen koffie of thee ! Cola ,chocolade ,of energie drankjes waar veel opwekkende stoffen in zitten te mijden .wat al gezegd 5 mg diazepam Zou evt de beste keus zijn . Goede reis .enjoy.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kapperkort, bedankt! Had je als antwoord kunnen geven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet één ding niet : wáár je ook zit : je hebt mensen, die naast je zitten...die staan op, willen erlangs, gaan naar het toilet en komen weer terug, vallen in slaap en geven je een trap of zakken met hun hoofd op je schouder....als je in de eerste klas of de bussiness-class vliegt, is er iets meer ruimte voor buurmensen om om je heen te klimmen, maar in de economy : forget it but!!
Dus slapen is leuk, maar van de wereld zijn door een zware slaappil is echt geen goed idee - je zult méér gestoord worden in je slaapje dan je lief is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeh geen slaappillen slikken zonder slaapprobleem!! (in elk geval dat was bij mij streng verboden tot dat alles officieel getest was) xD

Het beste antwoord

Ik zou geen slaappil nemen ZEKER als je dat niet gewend bent.

Je zit ook nog met een jetlag waar je doorheen moet.
Wat ik je zou aanraden (zo doen wij het altijd).

Tijdens de vlucht regelmatig (als je nog wakker bent) je horloge verzetten (dus niet aan het eind in 1x 7 uur maar gewoon elke keer een stapje).

Daardoor raak je wat gedesorienteerd wat betreft de tijd maar dat is ook goed want anders slaap je mogelijk helemaal niet omdat je alsmaar denkt, o je thuis is het nu zo laat , en nu zo laat etc.

En verder zou ik zeggen, niet krampachtig willen slapen, hoe meer je daar op focussed hoe moeilijker het gaat. Gewoon denken, ik neem een leuk boek mee, ik kijk film, ik eet al die eindeloze maaltijden en ik zie wel, als ik 2 uur slaap is het ook goed.

Aan als je aankomt de eerste 24 uur gewoon: niks moeten. rustig aan doen (je moet ook wennen aan de hitte) en dan ben je die evt nacht niet geslapen zo kwijt.

Ik zou zelf geen risico nemen dat je allerlei nare bijwerkingen krijgt van die pil

Verder heel handig bij je te hebben: een paar lekkere dikke (oude) sokken, kun je je schoenen uitdoen en krijg je geen koude voeten. Een (mini anders mag het niet) tube bodylotion of handcreme tegen de droge lucht. Een zoutwaterneusspray tegen hetzelfde en om je oren open te houden, EN een lekkere zak snoep, ook voor hetzelfde (de oren dus) (tijdens opstijgen en landen eten, en lekker tussendoor).

Een koptelefoontje (hoef je die niet te kopen, scheelt weer een paar euro).

Een lekker vest (soms is het smoorheet maar soms is het koud en die dekens glijden altijd weg).

Evt zo'n kussentje voor je hoofd (neem ik zelf niet meer mee, vind het ondingen, liggen ook niet lekker maar ik zie er mensen gelukzalig in snurken, zijn evt te koop op schiphol)

goede reis

Toegevoegd na 2 minuten:
o ja wellicht overbodig maar geen nare strakke broek, gewoon iets aan dat lekker zit.

En een dagboek, om je overpeinzingen op te schrijven
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt!!!!

Andere antwoorden (3)

Ik zou je niet aanraden om direct een zware slaappil in te nemen, ik ben naar Australië gevlogen, dat zijn nog iets meer uurtjes. Ik heb het prima volgehouden met een paar tabletjes melatonine, ging uitstekend. Een slaappil lijkt me niet zo chill als je er verder nooit een hebt gehad, melatonine is wat minder sterk, maar helpt prima om een beetje beter te kunnen slapen.

Overigens slaap je in een vliegtuig hoe dan ook nooit geweldig, met of zonder slaappil. Dat ritme krijg je vanzelf wel weer terug na een dagje slaap in te hebben gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, helemaal eens, je bent me net voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!
Er van uitgaand dat je normaal niets gebruikt zou ik persoonlijk niet 15 mg dormicum slikken, het is best heftig en wellicht helemaal niet nodig.
Neem oordopjes mee, eventueel valeriaan( valdispert ) mocht het nodig zijn, en neem dat in als je niet uit jezelf kan slapen.
En slaap je niet, dan haal je het toch het nachtje daarna in?

Lees anders even de bijwerkingen voor je het overweegt voor een vliegreis te gebruiken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nav jouw toevoeging: waarom zou je persé willen slapen, al slaap je een keertje niet, of je links of rechtsom vliegt je eindigt toch met een jetlag ( want zuid-afrika is zonder jetlag en dat is 10 uur ), dan haal je die slaap wel weer in.

Ben zelf ook naar australië, canada, amerika gevlogen, nooit een slaappil overwogen, je doezelt eens wat en eet dan weer wat, kijkt tig filmpjes en voor je het weet ben je er.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, Heb al oordopjes in huis gehaald. Ik ga inderdaad maar iets natuurlijks halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Valeriaan is inderdaad ook handig in samenhang met melatonine, slaap je heerlijk van in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En maak je geen zorgen om die langer reis platje, voor je het weet ben je op plaats van bestemming, 16 uur lijkt lang maar je wordt over het algemeen best vermaakt in zo'n vliegtuig. Geniet van de ervaring, die zal je altijd bij blijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee. Mijn vriend heeft al heel vaak van dit soort lange reizen gemaakt. Hij verveeld zich dood. Daardoor word ik beinvloed. Heb al wel vaak gevlogen en moet zeggen dat ik me dan ook best vermaak.
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan, en veel plezier in bali ( herinner mij ineens een lonely planet vraag ) !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals absor zegt, je kijkt een filmpje, je flirt wat met de stewardessjes, je kijkt telkens na een maaltijd uit na de volgende, je kloot wat aan met je buurman- of vrouw. Ik vind vliegen altijd geweldig, kan me niet lang genoeg duren. Geniet ervan!
Als je nooit slaapmiddelen neemt, neem dan zeker niet, zoals al gezegd is, een zwaar middel. Dit werkt lang door en je komt ws aan als een zombie.
Stoel naar achteren, oordopjes, oogklep op (die krijg je als het goed is in het vliegtuig uitgereikt) en maar proberen te slapen.
Je kunt evt. een pilletje Diazepam nemen. Is rustgevend en ontspannend. Helpt mij ook goed als ik weer een keertje lekker wil slapen.
Is alleen op recept te krijgen dus is alleen geschikt als je iemand kent die het heeft en een pilletje wil afstaan.
En verder zou ik me niet druk maken. Je rust toch wel een beetje uit als je stil en ontspannen ligt. De nacht daarna slaap je weeer als een roos.
Goede vluchten fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijft diazepam, ook niet lang doorwerken? Volgens mij blijf je dan ook suf.
Maar bedankt voor je antwoord!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet als je het bijtijds inneemt. Het werkt ca. 12 uur, maar het is vrij licht
Als ik het neem (ca 1-2x p/m) neem ik het rond 12 uur. Dan heb ik 's morgens nergens last van.
Het komt wel voor dat ik helemaal niet kan slapen en dan neem ik soms om 3 a 4 uur 's nachts wel eens een pilletje....
Dan ben ik wat suf en duf het eerste half uur 's morgens.