Hoelang bestaat het Wilhelmina kinderziekenhuis in Utrecht op de locatie waar hij nu is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) is een kinderziekenhuis dat in 1888 begon aan de Oude Kerkstraat 28-30 en tien jaar later verhuisde naar de Nieuwegracht 137 in Utrecht, in de Nederlandse provincie Utrecht.[1] Het ziekenhuis is vernoemd naar koningin Wilhelmina.

Toegevoegd na 15 minuten:
In 1999 zijn het AZU en het WKZ gefuseerd met de MFU en is het UMC Utrecht ontstaan.

Is nu gelegen in 'Het Uithof' in Utrecht

De Uithof is gelegen in de wijk Oost, het uiterste oosten van de stad Utrecht, en net ten zuiden van De Bilt, ten noorden van Bunnik en ten westen van Zeist. Het is het universiteitscentrum van Utrecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
en intussen staat het WKZ al een flink tijdje op de Uithof bij het UMC. Onvolledig antwoord dus....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij staat er dus duidelijk dat ze gefuseerd zijn en gesitueerd aan de Uithof?!
+

Andere antwoorden (1)

Het WKZ is op 3 maart 1999 verhuisd naar de huidige locatie op de Uithof. Dus ze staan daar nu 12,5 jaar.