In hoeverre heeft testosteron invloed op het figuur van de man wanneer deze een testosterontekort heeft?

En is bij een testosterontekort van de man ook automatisch dan sprake van een oestrogeenoverschot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Testosteron heeft zeker invloed op de groei van een man.
In de embryo maakt het al de geslachtskenmerken aan.
Testosteronaanmaak stijgt naarmate een jongen in de pubertijd komt. Dit zorgt voor spieraanmaak, het mannelijke uiterlijk zeg maar. In sommige gevallen maakt een jongen dit niet genoeg aan, en zal dit met kunstmatig testosteron aangevuld worden.

Als een jongen in de pubertijd te weinig testosteron aan maakt, is deze wat vrouwelijker, maar dat wil niet zeggen dat er dan een oestrogeenoverschot is, het vrouwelijke valt meer op omdat het mannelijke, de testosteron niet of in mindere mate aanwezig is.

Overigens, de bouw van een man wordt dmv testosteron al in de baarmoeder bepaald. Een man die een lage dosering testosteron heeft gehad in als foetus, heeft doorgaans de ringvinger korter dan de wijsvinger.

Het is geen vaststaand gegeven, maar het is opvallend dat veel homofiele mannen de ringvinger juist korter hebben dan de wijsvinger, en homosexuele vrouwen net andersom. En daar zie je maar weer, kan je die priesters mooi mee om de kop slaan, dat homosexualiteit echt iets is waar je mee geboren wordt.

Nog een leuk weetje om te zien of je een redelijk niveau testosteron aan maakt, als het 2e kootje van de ringvinger meer en/of langere haartjes bevat dan rest van de vingers bij het tweede kootje, dan heb je een gemiddeld tot hoog testosteron gehalte in jouw lichaam.

Dus je kunt er dus uit op maken, dat testosteron erg bepalend is voor de bouw van het mannelijk lichaam en bij afwezigheid de invloed van het vrouwelijke oestrogeen de boventoon heeft, maar dus geen overschot.

Toegevoegd na 38 minuten:
.
PS die haartjes op het tweede kootje, daarmee bedoel ik bij een volwassen mens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Labratje, ik denk dat het absoluut samenhang ermee kan hebben! Hormoonspiegel heeft namelijk verband met de verdeling van vetweefsel, spierweefsel, en ook met metabolisme. En die dingen hebben ook weer te maken met gewicht. Dus zeker weten dat er samenhang kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens denk ik dat een tekort aan testosteron zeker kan leiden tot onterecht minnetjes geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Labratje: Ieder pondje gaat door het mondje, maar ik ben het met j0ve eens. Kan zeker een samenhang hebben! @j0ve, Thanks voor de aanvulling. En vooral de 2e. :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Labratje, nee die indruk had ik ook niet hoor, en als iemand wil minnen, prima, maar onderbouw het dan even.
Maar moest wel lachen om de opmerking van j0ve! Ik zie het al voor me: Ik heb geen haartjes op mn 2e kootje! Nou dan min ik hem maar! haha :-))