Waarom word er aan mexicaanse griep veel meer aandacht besteed als aan q koorts?

Ik ben zelf heel erg ziek geweest van de q koorts en las pas dat de 6de q koorts dode al is gevallen in Nederland
Dat is volgens mij al meer als dat er aan doden in Nederland aan Mexicaanse griep zijn gevallen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Goeie vraag!
Volgens mij omdat ie veel gevaarlijker is en daarom verzwegen wordt.
De mexicaanse griep heeft in NL een hele heisa veroorzaakt en blijkt niet ernstig te zijn.
Als men zich daar druk om maakt terwijl het meevalt, onderschat men al snel de q-koorts, men redeneert dan: ach, zal zo'n vaart niet lopen, want die mexicaanse griep viel ook mee.
Er zit totaal geen logica in die redenering, maar zo denkt men blijkbaar toch. Want waarom de (geschreven) media er alleen maar kleine artikeltjes over plaatsen is mij ook een raadsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dit komt doordat de Q koorts al een tijdje rondwaart. 6 doden is veel al ben ik benieuwd in welke tijdsspanne die sterfgevallen plaats hebben gevonden.
De Mexicaanse griep kwam ineens op en greep om zich heen. En er leken vele doden te vallen.
Na al die heisa rondde H1N1 kunnen ze niet meer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is het heel simpel. De regering heeft heel wat medicatie tegen de M-griep ingekocht en dat heeft heel wat poen gekost. Al deze vaccinaties moeten ze natuurlijk weer 'verkopen' aan ons en daarom moeten ze meer aandacht geven aan de M-griep. t Gaat erom dat wij bang worden voor deze griep en dat wij allemaal voor die vaccinatie gaan, zeker de 'oproep'-mensen (mensen die voor de normale griepprik 'n oproep krijgen). 't Zijn er heel wat. Al deze oproep-mensen krijgen 'n oproep voor de normale griepprik én die M-griep.
Heeft dus puur met geld te maken en niks met de ernst van de griep. M-griep is 'n gewone griep, 't heeft alleen de M-naam.