Men dient altijd wantrouwig te worden wanneer moedervlekken gaan jeuken, steken of pijn doen, wondjes of korstjes vertonen.
In veel gevallen zullen deze verschijnselen berusten op onschuldige veranderingen in de moedervlek, maar het is altijd raadzaam uw huisarts of dermatoloog te raadplegen om te zien of er geen sprake is van kwaadaardige verandering in de moedervlek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Moedervlekken zijn risicovol dus bezoek je huisarts hij is de gene die kan oordelen en actie ondernemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar is het mogelijk dat het een korstje is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker maar alleen een arts kan echt inschatten wat er aan de hand is.
Als dit korstje nog groeit of onregelmatig van vorm is:vlug op controle bij een dermatoloog,want dan kan het ev.kwaadaardig zijn.
fremar
12 jaar geleden
In iedergeval niet aan krabben! Bezoek een doktor en die kan zeggen wat er aan de hand is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke moedervlek die verandert van grote, onregelmatige randen krijgt, van kleur verandert, korstjes heeft of gaat bloeden moet door een arts gezien worden. kleine moeite, als het dan iets kwaadaardigs is kan de dokter het nog makkelijk weghalen. Wacht dus nooit te lang met deze klacht.