Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke personenweegschaal (merk, type) geeft altijd het juiste gewicht, ook als je wat naar voren of achteren beweegt?

Mijn personenweegschaal is erg instabiel: als je naar voren of achteren beweegt, verandert de uitslag met misschien wel 5 kg. Ik wil er nu een die daar geen last van heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
834
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon stil gaan staan ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik heb het ook. Ik sta stil, maar als mijn voeten tegen elkaar aan staan ben ik lichter dan als ze de breder op de weegschaal staan. Elke keer weer een meevaller of een tegenvaller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwestie van iedere keer hetzelfde staan. Of benen uit elkaar of bij elkaar. En zo stil mogelijk dan krijg altijd dezelfde meting en dus betrouwbaar genoeg voor huis, tuin en keuken gebruik

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik begrijp wat je bedoelt, natuurlijk verandert het gewicht als je beweegt, maar volgens mij bedoel jij dat het gewicht dan ook blijft staan.

Je weegt bijv 60 kg, je beweegt wat en vervolgens weeg je 65 kg en blijft de weegschaal daar ook op hangen.
Die van mij doet dat nl ook, heel vervelend!

Het beste is een weegschaal die de huisarts en dietiste ook gebruiken, met zo'n schuifding, weet niet hoe zo'n weegschaal heet, maar zie de link voor welke ik bedoel.

http://www.winkelkraam.nl/gezondheid_en_beauty/personen_weegschaal/analoge-doktersweegschaal_7088351.html#

Zelf trouwens, probeer ik altijd zo stil mogelijk te blijven staan en gebruik toch maar de gewone weegschaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik vrees dat die weegschalen niet bestaan;het beweegt nou eenmaals als jij ook beweegt.
Zorg er voor dat je je weegschaal altijd op dezelfde plaatst zet op een vlakke ondergrond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n weegschaal is er niet. Als jij bijvoorbeeld naar voren beweegt, geef je meer druk en dan "voelt" de weegschaal natuurlijk meer kilo's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding