wat kan je doen tegen zweetvoeten, behalve dan iedere dag schone sokken en je voeten thuis lekker laten luchten?

Ik heb er last van, zweetvoeten. Geurvreters helpen niet. Ik douche elke ochtend en avond, trek elke dag schone sokken aan, maar toch ruik ik zweetvoeten als ik mijn schoenen aan heb. Geurvreters geprobeert en dat helpt niet. Extra dunne sokken, schoenen die in het wasmachine mogen was ik best vaak, maar toch blijf ik er last van hebben. Weet iemand hoe ik mijn geurloze voeten weer terug krijg. Kleine vermelding, dat ik op kantoor werk en ik geen slippers of open schoenen mag dragen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Talkpoeder op de voeten strooien en dan je sokken aan, er is ook speciale talkpoeder voor zweetvoeten maar je kan natuurlijk ok gewoon zwitsal nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En nog wat extra tips ;-)
zie bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Hoe raar het misschien ook klinkt ga naar de huisarts hiervoor. Je bent niet de enige die hier last van heeft, je huisarts heeft hier vast wel ervaring mee. Schroom je vooral niet. Een vriendin van mij die had ook een sterke lichaamsgeur en kreeg hiervoor medicijnen toegeschreven, het hielp!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Syneo 5 werkt heel goed, 1 keer in de 5 dagen gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn verschillende dingen op de markt, misschien zit er iets voor je bij.
Je zou een beetje talkpoeder op je voeten kunnen doen voordat je je sokken aan doet.
Er bestaat van Hansaplast ook een voetdeodorant. En ook bestaan er schoenen die "ademen" Geox geloof ik maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weer of dat een verkooptruc is.
En als je er echt last van hebt zou je eventueel even bij je huisarts kunnen aankloppen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook helpt is ze elke dag afspoelen met koud water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TIP1: Kies de juiste schoenen

Verkeerde schoenen kunnen de oorzaak zijn van het ontstaan of het erger worden van voetproblemen. De juiste schoenen kunnen echter vaak klachten voorkomen.

Leder is het meest toegepaste materiaal voor de vervaardiging van schoenen. Leder heeft volgende voordelen:
het is sterk
het ademt
het heeft een goed isolerend vermogen
warmte- en vochtafvoer blijven gewaarborgd

TIP2: Draag de juiste sokken

Sokken nemen het vocht op dat de voeten afgeven en zorgen er voor dat de voeten droog blijven. De keuze van de sokken is daarom erg belangrijk. Kies sokken in natuurlijke materialen zoals katoen of wol

TIP3: Zorg voor een goede voethygiëne

Een goede voethygiëne is belangrijk. Was de voeten dagelijks met bij voorkeur koud water ZONDER zeep. Overmatig wassen met zeep haalt de natuurlijke beschermlaag weg en laat bacteriën sneller hun werk doen. Het zijn namelijk deze bacteriën die ervoor zorgen dat het zweet een geur ontwikkelt.

TIP4: Gebruik eventueel extra hulpmiddelen

De voeten, de sokken of de binnenkant van de schoenen bestrooien met talk kan de vochtabsorptie nog verhogen en het zweetprobleem verhelpen. In geval van een schimmelinfectie gebruikt men best een schimmelwerende talk of spray.

Zweetremmende middelen (spray, lotion, crème, talk, preparaat) kunnen er voor zorgen dat de zweetkliertjes wat samentrekken woordoor ze minder transpiratievocht produceren.
fremar
12 jaar geleden
'S morgens in het gras lopen..
Zelf gebreide sokken aandoen ( vraag je oma of een andere oudere mevrouw die je kent )
'S avonds je voeten in een soda badje..
En niet teveel wassen met zeep, hierdoor gaan ze vaker nog meer ruiken. Gewoon koud water en misschien een paar extra sokken mee naar je werk. De oude sokken doe je dan in een plastic zakje en knoop je dicht..
( oude oma weetjes )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je last hebt van zweetvoeten moet je ‘s avonds je voeten insmeren met zinkzalf een week lang, en er dan (oude) sokken overheen doen. Na een week heb je voor een paar maanden geen last meer van zweetvoeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn neus is het helemaal eens met dit antwoord.
Ga naar je huisarts en laat je door sturen naar een dermatoloog. Heb ik ook gedaan en na tien jaar stinkvoeten ben ik er nu al drie maanden vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://blog.seniorennet.be/omaatje/archief.php?ID=41

op deze site vindt je allemaal tips.