Flinke pijn in linkerzij met koortsvlagen?

Gisteren toen ik thuis kwam werd ik ineens flink beroerd en begon heel erg te zweten (verhoging).
Nu dag erna flink pijn links, krijg benauwd met ademen door de pijn, en steeds weer verhoging die ook wegtrekt.
De pijn zit linkerzij richting mijn rug.
Wat kan dit zijn? Morgen ga ik naar de huisarts.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het kan een heleboel oorzaken hebben, zowel onschuldig als minder onschuldig. Spierverrekking in deze regio kan ontzettend pijnlijk zijn en ademhaling bemoeilijken. Opstijgende blaasontsteking, die in nierbekkenontsteking overgaat. Het zou ook een niersteentje kunnen zijn idd. Je zou het ook een dagje kunnen aankijken voordat je naar de huisarts gaat. Behalve als je denkt dat het door een (verwaarloosde) blaasontsteking kan komen, in dat geval doe je er goed aan wel morgen even naar de huisarts te gaan. Aan een niersteentje kan een huisarts ook niet zoveel doen in eerste instantie, behalve pijnstilling indien dit nodig is. Voor de zekerheid zou ik veel drinken, dat is altijd goed, zeker bij blaasontst. en niersteentje.

Kan een niersteen zijn! Goed dat je naar de huisarts gaat, dit kan vrij ernstig zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100