Je huisarts.

Medische problemen zou ik niet proberen op te lossen via een webforum. Daar zijn artsen voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De lopende neus is het eigenlijke probleem. Dat kan vele oorzaken hebben: verkoudheid, allergie, poliepen, holte-problemen, noem maar op. De enige manier om de oorzaak te achterhalen is: naar de huisarts gaan.

De droge plekken zijn een gevolg. Door je loopneus ben je vaak aan het snuiten/afvegen. Je wrijft continu met zakdoekjes tegen de huid. Dat beschadigt de huid, zeker als de zakdoekjes geparfumeerd zijn.

Hiertegen helpt voorzichtig snuiten zonder de huid rond de neus teveel aan te raken. Moet je toch aanraken, probeer het dan bij aanraken te houden, dus zonder te wrijven. Let erop dat je ook kunt wrijven door de snuitaktie zelf: ook al houd je je vingers stil, je neusvleugels kunnen nog steeds bewegen. Zonodig een vettige zalf gebruiken.

Zodra de loopneus is verdwenen, zullen de droge plekken na een paar dagen vanzelf ook verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alergie, ik heb het ook. Ik doe er een creme op waar vaseline in zit. Dan jeukt het minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het neusslijm prikkelt je huid, vaak komt het door een allergie. Wij hadden veel baat bij een homeopatisch arts.
en huisstofmijt werende kussen, matras en dekbed hoezen.
Kijk ook eens hoe oud je kussen eigenlijk is, er kunnen zich veel huisstofmijten in verzamelen.
Het kan ook zijn dat je reageert op iets wat in het kussen zit (veren, wol )of je kunt reageren op de ondermatras, daar zit bijv. wel eens paardenhaar in verwerkt.

Poliepen geven ook zulk soort klachten, check de arts als de huismiddeltjes niet helpen
succes hoor!