Hoe kan het dat mensen in nood veel sterker zijn?

Hiemee bedoel ik dat iemand b.v een auto in hun eentje kunnen optillen om iemand eronder te bevrijden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

ik denk omdat de adrenaline dan door je lichaam raast.
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is de kracht van het overleven. Mensen hebben een veel grotere drang/kracht om te overleven dan ze doorgaans weten/door hebben. Op het moment dat de nood het hoogst is komt deze kracht pas echt tot uitdrukking en naar buiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De adrenaline niveaus in je lichaam blokkeren het gevoel voor pijn en je zal daardoor verder gaan dan je normaal gesproken zou doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi kaylee. Wat denk je van de hoeveelheid adrenaline die een mens kan aanmaken in bijv. een noodsituatie/angst. Adrenaline is wat dat betreft een natuurlijke drug die altijd in ons lichaam aanwezig is echter bij bovengenoemde situaties wordt er veel meer aangemaakt.