Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de pijn boven op me hoofd ?

Ik heb boven op me hoofd pijn. Als ik niks doe en gewoon zit voel ik niks. Maar als ik schreeuw of met me hoofd naar beneden duik doet het pijn.

Het is geen hoofdpijn want het zit echt op een plek en het voelt niet als hoofdpijn. Het is een soort drukende pijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Amadea
12 jaar geleden
Hoe lang is dat al zo? Misschien gekomen na het beginnen te gebruiken van een andere shampoo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeveer een half uurtje.
En ik moet nog douchen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit de pijn rondom of op je kruin? Als je schreeuwt komt er druk op je hoofd te staan, als je naar beneden kijkt idem. Zo zonder deze handelingen heb je weinig last? Misschien heb je spanningshoofdpijn, dat hangt een beetje samen met spanningen in de nek. Misschien vind je hier wat meer informatie: http://www.homeopathischepraktijk.nl/hoofdpijn-migraine/hoofdpijn/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan veroorzaakt zijn doordat je langdurig een verkeerde houding aangenomen hebt gehad, bijvoorbeeld tijdens werken, computeren of sporten. Dan kan je haarpijn krijgen of een gevoelige hoofdhuid. Het weer kan ook de oorzaak zijn. Het was de afgelopen dag best wel drukkend warm na de regen- en onweersbuien in de ochtend en het begin van de middag. Dat heeft dan een tijd spanning op je hoofd gegeven waardoor je nu pijn hebt. Probeer je te ontspannen, en wanneer een verkeerde houding de oorzaak was denk de volgende keer dat je op diezelfde manier te werk wilt gaan dat je dat met pijn zult kunnen bekopen.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zou ook een (chronische) voorhoofdholte of kaakholte ontsteking kunnen zijn. als je het niet vertrouwd zou ik even langs de huisarts gaan.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt misschien door je hoofdspieren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding