Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zorg je ervoor dat de hik snel weg is of vermeid?

ik heb meestal elke dag 3x de hik en dan anderhalf uur lang hoe voorkom ik het en hoe wordt het anders korter. alles al geprobeerd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je al eens je adem ingehouden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (9)

rechtop gaan staan, je adem inhouden en tegelijk hard op je middenrif duwen , dit zolang mogelijk volhouden.

Toegevoegd na 16 minuten:
als de hik weg is, rustig en ritmisch ademhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik hik heb dan houd ik mijn adem in en na enkele seconden slik ik mijn spuug in. Als ik dat en aantal keer herhaal is meestal bij mij de hik over
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je adem inhouden en tegelijkertijd water met hele kleine slokjes opdrinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de kop een glas water drinken. Ga voorover gebukt staan en drink een half glas water op. Let er wel op dat je hand richting je mond "kantelt", dit houdt dus in dat, als je op de kop water drinkt, je hand de andere kant op moet kantelen (naar buiten, zegmaar) dan je gewend bent.

Ik doe dit altijd en het helpt, dus ga nou niet meteen minnetje-drukke en probeer het eerst. ;-)

Toegevoegd na 2 minuten:
Onderstaande link bevat 15 meest gebruikte remedies tegen de hik:

http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/eten-drinken/27214/de-15-meest-gebruikte-remedies-tegen-de-hik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
TIP 1:
zo lang mogelijk je adem inhouden.
dat moet je doen tot de hik weg is.
soms moet je het 1 keer doen, soms 3 keer,...

TIP 2:
neem heel diep adem en drink een glas water leeg, zonder daartusse adem te halen.

TIP 3:
pinken in de oren en heel veel druk uitoefenen

dat zijn allemaal tips zodat je hik over gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien eet je te snel, dan "eet" je nl. lucht en dat kan voor de hik zorgen. Dus: Langzamer eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op 1 been staan en dan proberen een bekertje water op je hoofd te zetten zonder dat ie valt.

waarom dit helpt? je concentreert je heel erg ergens op. geen idee hoe maar het helpt echt!

deze methode kwam van mijn wiskunde leeraar toen iemand heel erg de hik had. en ja, het was hilarisch om te zien :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schijnt ook te helpen om bv te verteen wat je vorige week hebt gegeten. Om dezefde reden als bovenstaand
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van iemand uit men school een hele goede tip gekregen : Hou je adem in terwijl je een glas ( of een fles) water vasthoudt. Wanneer je niet meer kan drink je met hele kleine slokjes water.
Bij mij helpt het
Hopelijk bij jou ook

Veel suc6 nog !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing