Hoe ongezond is een langzame stoelgang?

Gemiddeld doe ik 1 keer per week 'grote bah'. Dit is geschat een half jaar al zo. Tuurlijk hoort het niet, maar hoe ongezond is het nou eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

1 maal per week kan geen kwaad, iedereen heeft zijn eigen 'patroon' hierin.
Alleen is het bij jou een half jaar geleden verandert, dat zou een reden kunnen zijn om te gaan kijken hoe het komt.

Ga eens na of je anders bent gaan eten, of dat je ineens veel minder lichaamsbeweging hebt, of minder drinkt op een dag, dan weet je de oorzaak.

Pas je eet gewoonte aan, en zorg voor voldoende lichaamsbeweging

Kom je er niet uit kan je altijd eens langs de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is er niets aan de hand, als je er tenminste geen last van hebt, je hoeft echt niet elke dag of elke 2 dagen, ook al is dit wat het meeste voorkomt.
1 keer in de week is prima, dat hoort bij jouw lichaam blijkbaar.
Je bent een goedkope in wc papier....om maar eens een voordeel te noemen :)

Andere antwoorden (2)

Ik weet dat het deels aan je dieet ligt. Je lichaam tolereert namelijk sommige gerechten beter dan anderen.

Let wel op wat je eet.

Mocht het erger worden, mocht je bloed merken in de stoelgang, of andere zorgwekkende problemen zich voordoen zou ik een arts raadplegen.

Op zich kan dit niet zo slecht zijn, wel is het vervelend.

Een goed idee is meer vezel binnen je dieet te krijgen, dat vind je in gedroogde pruimen onder anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een normale stoelgang ligt tussen de drie keer per dag en één keer in de drie weken. Eén keer per week is derhalve niet normaal. Aangezien het al een half jaar duurt, zou ik naar de huusarts gaan. Die kan je mogelijk naar een diëtiste dooeverwijzen waarbij je dan afvalt maar wel een normale syoelgang houdt.