pijn doende teenbot, wat is de oorzaak?

Hallo, ik heb de laatste twee dagen last van mijn teenbot. Het bot in mijn kleine teen geeft een stompe, zeurende pijn af, en is des te pijnlijker als ik hem aanraak.

Ik heb jarenlang geregeld last van voetschimmel en de bijbehorende infecties. Zeldzaam gebruik ik voetschimmel-creme maar in de meeste gevallen laat ik dat liggen.

Ik wil het weten of de schimmelinfectie zich heeft kunnen verspreiden tot het bot. Omdat ik vaak op de plek krab wanneer ik dat jeukgevoel krijg ivm met de schimmelinfectie.

Dus via een open wond naar binnen? Is het bot zelf geinfecteerd? Hoe ga ik hiermee om?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Schimmels infecteren nooit het bot. Heb je je teen niet gewoon gestoten oid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk aan jicht. Maar dat kunnen wij hier niet bepalen! Denk dat je toch even je urinezuur moet laten controleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ lijkt mij ook
Nou nee, de schimmel geeft niet zulke pijn af, maar misschien draag je sinds een poos andere schoenen, en zijn deze iets te krap van voren? Het lijkt me als de pijn van een kneuzing klinken.
Je kan proberen of ruimere schoenen, ruimer dus aan de voorkant, de pijn verminderen.
Eventueel arnica zalf (homeopathische zalf) op je teen doen tegen kneuzingen.
Als het na een week niet verbeterd is of het gaat eerder juist veel meer pijn doen, dan raad ik je de huisarts aan.
Kristal