ik heb al een half jaar een losse tand en er komt nu bij mijn tandvlees een andere tand door. woensdag moet ik op controle moet. moet die tand eruit?

ik heb al een half jaar een losse tand en er komt nu bij mijn tandvlees een andere tand door. woensdag moet ik op controle moet. moet die tand eruit zo ja moet dan met verdoving en doet dat veel pijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die tand moet eruit.
Maar ik kan je geruststellen. de naald is zo dun dat je er nauwelijks iets van voelt. Als ze hem er uit trekken voel je ook niet veel(door de verdoving) en al helemaal niet veel doordat hij al los zit.
Bij mijzelf zijn er al 5 tanden getrokken..
Succes ;) ImaBite
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naald?

Het beste antwoord

Ik heb vaak hetzelfde als jou. Ik ben namelijk heel laat met wisselen. De tandarts doet er bij nooit wat mee. Ik wacht altijd tot de nieuwe andere tand de melktand soort van weg duwt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij mij heeft het ook wel erg lang geduurd , maar het is tot nu toe nog elke keer goed gekomen. Ik weet niet of het altijd vanzelf. Voor de rest zou ik me niet te druk maken over tandarts bezoek. Probeer het over je heen te laten lopen als dat lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de tandarts zei precies het zelfde

Andere antwoorden (6)

Als er al een nieuwe tand doorkomt zal die los zit eruit moeten.
fremar
12 jaar geleden
die tand moet eruit ja er komt een nieuwe tand onder en die kan zo niet groeien

ik heb het zelf niet op de tandarts staan

en die prikjes zijn vervelend zal er niet over liegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tandarts zal het wel beter weten en die prikjes stellen niks voor. Iedereen moet zich niet zo druk maken, om niks. Het stelt allemaal niks voor. Succes en (beetje) sterkte, maar woensdag ben je er misschien vanaf en met verdoving.

Toegevoegd na 57 seconden:
Je moet voortaan wel eerder naar de tandarts, want anders heb je op je 40ste geen tand meer in je mond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft de arts er zelf over gezegd? Verdovingen gaan niet zonder pijn, zoals iemand al geschreven heeft, ze zijn best vervelend.

Blijf gewoon relaxd, krijg een goede nachtslaap, eet iets gezonds, en ga daarheen met een energiek gevoel.

Ik zelf heb vele slechtere meegemaakt - kaakchirurgie namelijk.

De tandarts weet wel waarmee hij bezig is, en voordat je het weet is het weer voorbij.

Tand zal hoogstwaarschijnlijk eruit moeten, ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt grote kans dat die tand eruit moet, omdat hij al een half jaar los zit en niet vanzelf komt.
Er zal dus eerst een röntgenfoto gemaakt worden en dan wordt bepaald hoe hij getrokken wordt. Het kan nl. goed mogelijk zijn dat hij ergens aan vastgegroeid zit en of hij eerst gescheiden moet worden. Je krijgt een plaatselijke verdoving en dan moet je even wachten tot het goed ingewerkt is. Het trekken en de behandeling voel je dan niet en da's wel zo prettig toch?
Even een prikje is gebeurd voor je het beseft en ik vind een wespensteek 10 maal zo erg! Probeer je te ontspannen en rustig op je ademhaling te concentreren.
Doordat je je hierop focust, wordt je van evtl. pijn afgeleid.
Bij mij doet het nooit pijn omdat deze truc goed werkt.
Ontspanning en gedachtenafleiding is altijd werkzaam!Als je in de stoel ligt, kan je ook proberen heel sterk te denken aan jouw gewicht en je probeert dan door je heel slap te maken steeds zwaarder te voelen alsof je door de stoel heen wit zakken. nergens anders aan denken en je voelt echt niets, want dan ben je pas ontspannen..
amc
12 jaar geleden
Die tand zal er wel uit moeten, maar laat dat maar aan de tandarts over om te beoordelen.

Het tweede deel van je vraag: ja, dat moet met verdoving en: nee, dat doet geen pijn. Het prikje zelf voel je nauwelijks en als het gegeven is, is vrijwel direct de hele omgeving gevoelloos. Je hoort alleen wat geknars en gekraak, dat is vervelend en lijkt eng, maar stelt in feite niks voor. Die tand is eruit voordat je het weet.