Wat zijn goede natuurlijke middeltjes tegen misselijkheid?

ik ben iedere ochtend misselijk, als bijwerking van medicijnen die ik moet slikken.
ik heb geen zin om nog meer pillen te slikken, vandaar mijn vraag.

Rieneke1
14 jaar geleden
4.3K
Rieneke1
14 jaar geleden
eerst nam ik ze nuchter in, en rende dan kokkend naar de wc.
nu neem ik ze na het ontbijt, en ben ik "gewoon" misselijk zonder renpartijen :(
Rieneke1
14 jaar geleden
dankjewel cavi, lief van je!

Antwoorden (10)

Welke medicijnen Rieneke? Mij overkomt het ook elke ochtend! Ik slik dan een omeprazolletje van mijn vrouw en dat helpt enigszins. Maar dat is geen natuurlijk middel en als die bestaan,sta ik vooraan in de rij! In ieder geval ken ik ze niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ik moet de komende jaren tamoxifen slikken peter.
ik hou die omeprazol in gedachten, maar iets natuurlijks voelt beter.
ik slik al genoeg .
ja dat probleem ken ik ja,wat bij mij heel goed heeft geholpen is dat je na 21:00 uur niets meer eet wat machtig is...verder helpt het om smorgen's een beschuitje meteen te eten,het gaat er namelijk om dat je maag geirriteerd is door wat er op dat moment afspeeld in je maag en je maag is nou eenmaal het gevoeligste op de ochtend,en als je iets eet wat niet te zwaar is gaat het weer aan het werk en het oude voedsel en maagzuren moeten plaats maken voor het nieuwe en gaan uit je maag...veel sukces!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gember schijnt te helpen, is ook in capsules te verkrijgen.

Maar als je misselijk bent van medicijnen weet ik niet of het zo verstandig is om dat te gebruiken, overleg liever met je arts omdat hij dan kan beslissen je ofwel een perifere Dopamine agonist zoals Domperidon voor te schrijven of de dosering / soort van de medicatie die je nu krijgt aan te passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je al geprobeerd pepermunt te eten of drinken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je wel eens pepermuntthee geprobeerd, gelijk bij het wakkerworden? Toen ik nog veelvuldig migraine had, was dat vaak het enige dat binnenbleef, en wat ook lekker rook als ik het klaarmaakte - van veel luchtjes werd ik nóg misselijker, maar pepermuntthee ging goed.

Ik hoop heel erg, dat er een voor jou bruikbare tip tussen de antwoorden zit, Rieneke - en dat het opstaan iets makkelijker voor je wordt !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ik lust geen thee, maar pepermunt ga ik zeker proberen!
dank voor je lieve wens.
Domperidon, maar ben natuurlijk geen deskundige.
vraag het even voor de zekerheid na.

Toegevoegd na 30 seconden:
het is trouwens geen natuurlijk middeltje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad een pepermuntje, of pepermuntthee of pepermuntsiroop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bij mij goed helpt tegen misselijkheid: melk drinken! Niet te veel; niet te snel. Bij mij is 1 slok vaak voldoende!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lastig dat je iedere ochtend zo misselijk bent!
Ik heb het ook een tijd gehad, door medicijngebruik en kreeg toen het homeopatische middel Nux Vomica voorgeschreven.
Het hielp toen bij mij erg goed!
Succes ermee!!