wat doen bij bloed op matras?

Ik ben ongetseld en er is voor de zoveelste x bloed op het laken van mijn matras.
Als ik mijn moeder er weer mee lastig ga vallen, wordt ze boos.
Wat moet ik doen? Het is niet zoveel bloed..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip voor de volgende keer: Leg een grote handdoek onder je voor je gaat slapen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik ken iemand die vaak veel vloeit tijdens de menstruatie. Zij draagt in die periode zo'n soort luierbroek voor volwassenen. Ik weet niet meer of ze de "gewone" tenaslip gebruikt of een variant daarvan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat er voor kinderen speciale bedzijltjes zijn die je op je matras kan leggen en onder je hoeslaken. Deze worden voornamelijk gebruikt voor kinderen die nog niet zindelijk zijn en ermee bezig zijn. Misschien een optie voor je moeder?

Antwoorden (6)

Toch gewoon je moeder vertellen. Ze heeft geen enkele reden, om boos te worden. Je zult dus waarschijnlijk gaan zien, dat het mee zal vallen.

Bloedvlekken moeten direct aangepakt worden, anders krijg je ze er niet meer uit. Even een paar uur laten weken in water en vervolgens, na behandeling met een vlekkenmiddel, in de wasmachine.

Kun je allemaal niet ongemerkt zelf doen, dus toch maar even je moeder aan haar jas trekken.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Ik zou eerst eens praten met je moeder om te vragen waarom zij boos word, dit is toch iets normaals? Trek je daar niet teveel van aan!

Als het alleen je hoes is, haal hem eraf en was hem.
Is het ook op je matras, probeer het met een natte doek en een beetje zeep, helemaal eruit gaan zal niet lukken, maar ach, er gaat toch weer een hoes overheen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mengsel van koud water met gewoon zout.
In laten woken, daarna met een vochtige doek wegpoetsen.
Absoluut geen lauw/warm water gebruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou hele goeie nacht maanverband kunnen kopen voor je .Maar ik begrijp niet waarom je moeder daar boos over wordt
het is toch de normaalste zaak van de wereld gebeurt bij iedereen wel is hoor.
Want de ene keer vloei gewoon meer en zwaarder .
Laat dan je een bescherming om de matras doen .
Dan kan alleen nog op laken terecht maar is de matras beschermd.
Maar ik zou toch op rustige moment vragen waarom er zo boos om wordt .
Maar schaam je zelf er niet voor geloof het zal je moeder ook wel is gebeurt zijn !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt het schoon krijgen met vanish oxi spray, schaf een waterdicht hoeslaken aan, voor tijdens je menstruatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier is met speeksel.
Dus gewoon er op spugen en dan deppen met een handdoek.

en daarna met een sopje afnemen.

En de volgende keer gewoon eerder een maandverbandje of inleg kruisje aandoen.
Scheelt een hoop werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok ja dat is lastig. Waarom doe je dan niet een zeiltje over je matras onder je matrashoes???
Die zwangere vrouwen en bedplassende kinderen ook hebben...
Dat scheelt een hoop schoonmaakwerk Maar ben je al naar de huisarts geweest. Het is abnormaal dat je zoveel bloed, tis verstandig om de gynacoloog er naar te laten kijken.
En misschien is de pil een optie..???
Normaliter ben ik geen voorstander van de pil, maar bloedarmoede is gevaarlijker.... Laat hier aub naar kijken.....
En laat je echt tot bot onderzoeken hoor... !!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt antwoord wilde ik ook geven. was bij mijn trouwjurk gebeurd. welliswaar in de vinger geprikt maar het ging wel weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees net de overige reactie maar als je zoveel bloed verliest moet er echt nader onderzoek plaats vinden hoor. Je kan een vleesboom hebben, cyste aan je eierstok of je bloedstolling is niet goed waardoor je bloed verliest. Gewoon naar de huisarts en een doorverwijzing vragen. Heb je ook snel alst van blauwe plekken en bloedneuzen? Zo ja gelijk naar de arts en melden. een arts kan meer doen dan alleen zeggen dat het een probleem is. Daarvoor zit een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik als ik jou was echt een andere arts zoeken.
een second opinion. ik zeg dit omdat bij mijn moeder doe ook exact het zelfde had en regelmatig vleesbomen en andere ongemakken.
nu door jaren lange bloedarmoede haar hart erg slecht is. Tis nog steeds zo dat vrouwen ongemakjes afgedaan worden met`je moet er maar mee leren leven`
en dat is gewoon gelul iedereen kan bedenken als je systematisch te weinig bloed in je lichaam hebt je hart extra hard moet werken.
en dan krijg je eerder slijtage...
Amadea
12 jaar geleden
Nee hoor, mjager, je bent echt niet de enige! Wat je ook zou kunnen doen is een reiswekkertje (of kan ook met de wekfunctie van een mobieltje) je halverwege de nacht te laten wekken. Dan kan je even het verband verwisselen, en de rest van de nacht gewoon heerlijk rustig doorslapen zonder angst voor doorlekken.