Hoe kan ik zo snel zwaarder worden?

Ik ben 3 weken op vakantie geweest en heb extra weinig gegeten, met kleding en in me bikinie heb ik gemerkt dat me omvang is vermindert, maar thuis op de weegschaal was het niet zoals ik had gehoopt. Ik ven toch 2 kilo aangekomen, kan menstruatie een rol spelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Je hebt mogelijk minder bewogen

Antwoorden (5)

als je sterk gaat afvallen, dan val je eventjes af en dan gaat je lichaam reserves opslaan, dus wát je eet wordt bewaard in je lichaam. Als je na de vakantie weer normaal bent gaan eten kom je dus inderdaad aan. Menstruatie kán een rol spelen, maar in dit geval lijkt het me sterk. Gewoon water blijven drinken en genoeg sporten! Succes. x Marie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mesntruatie kan zeker een rol spelen. Bij mij scheelt het soms ook wel 2 kilo.
Of heb je misschien veel bewogen? Gezwommen ofzo? Dat zou kunnen verklaren dat je omvang minder is en je gewicht wat meer. Weet niet zeker of dat zó snel gaat...

Toegevoegd na 50 seconden:
Spieren zijn zwaar, daar doelde ik op met de vraag of je soms veel hebt bewogen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Je kunt 2 liter vocht vasthouden en die verdwijnen snel hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi hoi, 2 kilo zegt eigenlijk niks hoor. Het kan komen doordat je meer drinkt, meer vocht vasthoudt, meer zout eet (waardoor je weer vocht vasthoudt), etc.
Ook menstruatie kan een grote rol spelen. Hierdoor houdt je vóór je menstruatie ook vocht vast, dit kan wel 1 a 2 kilo schelen. Ook eenzijdig eten kan een rol spelen, hierdoor kun je dikker worden omdat je darmen ''lui'' worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je aan bent gekomen hoeft dat niet te betekenen dat je dikker bent geworden. Het ligt er aan hoe oud je bent maar misschien ben je gewoon langer geworden.