Ik ben bang om te slikken, hoe kan ik hier overheen komen?

Ik heb mij al 2x verslikt en ben net aan de dood ontsnapt, ik spuig meestal mijn slijm in een bakje en anders op de grond. Hoe kom ik hier vanaf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest. Beschouw het als een angstprobleem. Probeer niet te sterk te focussen op het slikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slikangst kan een fobie worden. Misschien heeft het te maken met angst voor controleverlies.
Ga naar de huisarts en laat je verwijzen voor een behandeling bij een angstcoach of psycholoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je aan om contact te nemen met je huisarts zodat hij /zij jou door kan verwijzen naar die jou daar mee kan gaan helpen .En goed kan gaan onderzoeken of dit nu verzaakt is door fobie of iets lichamelijk in slokdram of keel
Heel veel sterkte en s6 ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed beseffen dat je feitelijk de hele dag aan het slikken bent... En dat gaat bijna altijd goed.
Iedereen verslikt zich weleens, en dat kan inderdaad eng zijn.
Maar als je gewoon kunt eten en drinken, is er niet veel aan de hand.
Is dat wel een probleem, dan zou je naar een logopedist kunnen of naar een psycholoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind de adviezen om hulp te zoeken heel goed, je moet echt uitkijken dat dit niet uit de hand loopt.

ECHTER een tip om gelijk in actie te komen.

ik geloof er niks van dat jij ook niet meer slaapt, EN als je dan slaapt dat je dan automatisch in dat bakje spuugt, DUS ........ je kunt het WEL, je doet het de hele nacht gewoon goed. Houdt daar aan vast en put er vertrouwen in.

Ons lichaam is er ook op ingesteld dat er constant wat spuug wordt ingeslikt. ik zou me voor kunnen stellen dat je nog problemen aan je slokdarm krijgt als die te droog wordt, en ik wil je niet bang maken maar als je dan iets eet gaat het mogelijk moeilijker naar binnen, DAAR zit je toch niet op te wachten lijkt me

sterkte
amigo