Heb ik een allergie voor kaas?

Elke keer als ik kaas, of sommige andere melkproducten eet/drink dan krijg ik een raar gevoel in mijn hoofd dan word het daar precies heel kou, het lijkt dan zo of iemand daar een emmer ijskoud water ofzo heeft in gedaan. Ik weet niet wat dat is maar het is heel erg ambetant. Zou ik een allergie ofzo hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K

Het beste antwoord

Wat je beschrijft is denk ik geen reactie op lactose. Als je lactose intolerantie hebt krijg je doorgaans buikpijn. Daarnaast reageer je anders op kaas dan op melkproducten. Er zit ook verschil tussen allergie en intolerantie.

Als het erg vervelend is zou je een huisarts kunnen raadplegen. Die kan beter dan wij bepalen wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Het zou inderdaad kunnen wezen dat je een lactose allergie hebt (melk producten allergie). Maar om er zekerheid over te krijgen, kan je beter een afspraak maken met de dokter. Een allergietest is wel op z'n plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij gebruik van bepaalde medicatie (bepaalde antidepressiva, MAO-remmers) is het gebruik van o.a. kaas, wijn en chocola gevaarlijk. Overleg in dit geval met je behandelaar!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei dan moet ik heel erg oppassen misschien. Is even bespreken dan met de dokter.
Of je allergie (of intolerantie) hebt voor kaas of andere melkproducten, kan hier niemand vaststellen.
Zelfs testen kunnen niet altijd uitsluitsel geven.
De term overgevoeligheid voor producten lijkt mij meer op zijn plaats. Omdat ieder mens is uniek is kunnen overgevoeligheidsreacties zich op een verschillende manier uiten.
Als je er veel hinder van hebt kun je het natuurlijk eens aan de (eventueel homeopathische) arts voorleggen.