Het begint bij jeuk en na paar uur krijg ik blauwe plekken ervan wie weet wat dit kan zijn?

De laatste tijden heb ik snel blauwe plekken en nou begint het dus met jeuk en daarna worden de blauwe plekken heel groot wie weet wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
47.9K

Antwoorden (2)

Natuurlijk kunnen alle ziektebeelden met dit symptoom op een rijtje gezet worden, maar daar heb je niets aan.
Eigenlijk wil je horen dat het niet erg is en dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar dat antwoord is alleen van waarde als je huisarts het verteld.
Dus gewoon maandag meteen even langs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best mogelijke antwoord wat mij betreft.
Het kan zijn dat je tijdelijk wat sneller blauwe plekken krijgt, iets dieper in je huid. Dat geeft net geen pijn, maar prikkelt wel: de jeuk. Als je vervolgens wrijft of krabt, wordt de bloeduitstorting groter en zichtbaarder.
Kan volkomen onschuldig zijn, maar leg het wel voor aan je huisarts, misschien wil die een bloedonderzoek doen om te kijken waarom je sneller blauwe plekken krijgt en of je bloedwaardes verder in orde zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is juist geruststellend: de vervanger van je huisarts denkt niet dat je met spoed langs moet komen.